Gå til innhold

Hva mener dere.. (deprisjon)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 21år, har et barn på 18mnd.

Barnefaren gikk fra meg to uker etter vi fant ut jeg var gravid- Til tross for at han var mer gira på å bli pappa, enn jeg var til å bli mamma. grunnen til at jeg beholdt var fordi vi tok et valg ilag før han gikk fra meg.

Jeg ikke har visst at jeg har vert deprimert før for 3 uke siden etter en samtale med legen..

Jeg har siden jeg ble gravid -vert veldig sliten, ikke hatt energi, fått angst for å være mye sosial og det ble veldig vanskelig å ta kontakt med mennesker og venner.

Har flere ganger sakt til legen at jeg har så lite energi osv, men det har ikke vist noe på blodprøvene, og fått beskjed om å ta jern-tilskudd. Men sist legetime så spurte han masse spørsmål- og ut i fra svarene, så har jeg en mild deprisjon. Men han var sikker på at jeg var bare inne i en "positiv-periode" av livet, så jeg skal ha en ny time for ny utredning. For det er veldig opp og ned i perioder..

 

Jeg er hjemmeværende, har gått på skole; to forskjellige utdanningslinjer. Men klarer rett og slett ikke tanken på å sette meg tilbake på skolebenken. Så vil jobbe, å vet jeg bør finne meg en jobb iløpet av tiden før eller etter nyttår. For vil ikke leve på stønader osv.

 

Men jeg aner ikke om jeg bør vente med å finne jobb før jeg får klarhet i hva som "skjer" med psyken min, eller om jeg skal bare kaste meg ut i det..

Noen dager så er jeg veldig ivrig og har veldig lyst å finne meg en jobb! Men andre dager så er det veldig tung- føler alt er tungt og har veldig vanskelig for å være en "topp" mamma for mitt barn og det sliter veldig.

 

Skal jeg vente med å finne jobb, eller skal jeg kaste meg ut i det?

Er det noen her som har hatt deprisjon som vil komme med råd og fortelle litt om sin tid som deprimert?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du klarer å passe jobben din selv om du er litt frynsete i nervene så er det jo bare å kjøre på og skaffe deg en jobb.

Kanskje det er det som skal til for at du skal komme deg ovenpå igjen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...