Gå til innhold

Hvem feirer dere jul sammen med?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Litt tidlig kanskje, men her i huset begynner vi nå å planlegge hvem vi skal invitere til jul. Jeg har minimalt lyst til å feire med svigers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at vi fikk barn så har vi begynt å feire jul hjemme hos oss selv.Syns det er enklest.Og så ønsker jeg å ha våre egne tradisjoner. Syns bare det er stressende å skal pakka alt i bilen for å feire jul hos andre, for så å pakke gavene i bilen igjen for å dra hjem etter jul.

 

Har hatt svigerfar her hos oss noen ganger og det er kjempekoselig:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sviger's, mamma og pappa, svigerine (kanskje hennes datter, mulig hun er hos far), min bror+kone+sønn, mannen min, meg og våre to barn.

Gleder meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos mine foreldre og hos svigers annet hvert år. Hos mine foreldre er som oftest mine søsken(hvertfall en av dem) og hos svigers er min manns bror med familie.

 

Er selvsagt kjekkest å feire med egen familie. Men er man i et forhold hvor man har barn må man stort sett finne seg i å dele seg(som oftest annet hvert år).

 

Hva syns mannen din om å ikke(aldri) få feire med sin familie da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvert år inviterer vi:

-Svigermor og svigerfar.

-Mamma og min enda hjemmeboende søster.

-Min andre søster og familien hennes (hun har to barn)

-Broren til mannen min med kone

-Den andre broren til mannen min.

 

Som regel kommer alle sammen og vi må bruke komfyren til svogeren min som bor ned i veien her for å få laget nok mat ;)

 

Må vel sies at vi liker storfamilien da, har 4 barn selv og blir aldri for mange rundt bordet her. Den dagen vi blir for mange er det på tide å kjøpe større bord, her er alle velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer julaften hjemme hos oss selv, barna, mannen og jeg. Som regel kommer mine foreldre til oss og noen ganger kommer min søster med fammilie også. Mannens foreldre inviteres også, men de synes det er for kaldt her i landet om vinteren.

I illegg passer vi på å initere fammilie eller andre hvis vi hører at det er noen som står i fare for å bli sittende lene den dagen.

 

Resten av jula bruker vi blant annet til forskellige juletrefester og fammilieselskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fjor feiret vi 4 genrasjons jul og nyttårsaften,. i år håper jeg vi blir alene på julaften, nyttårsaften vet vi ikke enda.

 

sivgers skal egentelig feire jul med oss i år. men etter dems store skandale mot oss så skjer nok ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i fjor, spiste vi middag til svigers, åsså åpnet vi pakker til mamma og pappa..

men i år har vi blidd en familie på 4, så vi har tengt å lage vår egen tradisjon, med koselig julefeiring hjemme, bare vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hvert annet år hos mamma og pappa.

Feirer aldri hos svigers, men er hos dem enten 1. eller 2. juledag.. (og hos "den andre" av mine foreldre den siste dagen)

 

Why??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle de andre årene reiser vi til foreldrene mine, er bare jeg og jenta mi :) Får se om vi gjerne ferier jul hjemme hos oss i år :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har de siste to årene feiret jul hjemme hos oss selv og vi har invitert svigerfar + samboer, svigermor, svoger m/samboer, mamma og pappa og søsteren min med samboer. Svigerfar, svigermor og svogeren min har kommet begge årene. I år er det litt større sannsynlighet for at mamma og pappa kommer også, men er ikke overbevist enda...

 

Jeg var også skeptisk til å feire med svigers første året her, men det var fordi de er skilt og jula to år tidligere når vi feiret hos svigermor sammen med svigerfar ikke var bare koselig. Antagelig var det fordi svigermor nylig hadde fått høre om svigerfar sin nye kjæreste... De julaftnene vi har hatt her har hvertfall vært veldig hyggelige og alle har oppført seg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldrene mine, søsknene mine med familier og iblant besteforeldrene mine. Vi er mellom 13 og 16 rundt bordet. Foreløpig! To av søsknene mine har ikke barn (ennå).

 

Koselig å være bare oss i nærmeste familien!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine, søsknene mine med familier og iblant besteforeldrene mine. Vi er mellom 13 og 16 rundt bordet. Foreløpig! To av søsknene mine har ikke barn (ennå).

 

Koselig å være bare oss i nærmeste familien!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler på barna med x'ene våra. så vi har de bare annenhver jul :(

 

De julene vi har barna er vi hjemme og svigers er sammen med oss, de julene vi ikke har barna er vi hos mamma og pappa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor og i år er det min jul med barna!:-)

Kommer til å feire den med min mor.

 

Barnefar til de eldste er jeg ikke venn med, så han feirer med sin familie, mens barnefar til den yngste er en god venn av meg, og jeg kommer til å invitere familien hans til meg. Men pga avstanden kommer de nok ikke til å komme, de har en gammel bestemor å ta hensyn til. Blir også for langt for meg og barna å dra dit. Er babyens første jul, så aner ikke hva faren hennes gjør, og heller ikke hvordan ting blir neste år.

 

Men det jeg vet er at jula blir koselig, det har jeg allerede bestemt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annethvert år med foreldre og svigerforeldre, med noe skippel i forhold til om jeg eller mamma jobber kveldsvakt julaften, vi har begge turnusyrker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke kvitt svigers på julekvelden, dessverre. Så de er alltid med. Mine foreldre er ikke så begeistret for svigers, så de er med annethvert/tredjehvert år. Men svigers, nei, de blir jeg ikke kvitt... neste jul reiser vi utenlands. Hadde vært fint å feire jul uten svigermors klaging og nasale innblanding i alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så utrolig glad i svigerforeldrene mine jeg heller, men det er barna mine, de er veldig glad i bestemor og bestefar. De er begge over 80 år så det er ikke godt å si hvor lenge vi har dem.

 

Derfor feirer jeg jul sammen med dem hvert eneste år med glede, det er snakk om å lage gode minner barna kan ha med seg videre den dagen besteforeldrene ikke er der lenger!

 

Men er ikke bare sammen med svigers da, inviterer selvfølgelig min side av familien også. Vi er hjemme hos oss og er gjerne fra 14 til 20 stk rundt bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er annet hvert år hos mine foreldre og annethvert år hos svigers.. i år skal vi være hos mamma og pappa sammen med søsteren min, mannen hennes og deres to voksene barn. mulig også min bror og hans yngste sønn kommer.

når vi er hos svigers er vi mannens bror og hans kone og søstra med mann og to barn..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...