Gå til innhold

Er det dårlig gjort å gi noe fra dette til unger som har alt til jul:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

den yngste som vil få dette er 11 år. De har alle det de trenger og vel så det...

ttp://www.gaversomforandrerverden.no/home/gift.aspx?id=71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er for spesiet intresserte barn mener jeg... Det kommer an på ungene, hvis de er opptatt av miljø og "verden" , naturvern osv, så slår det sikkert an, men vanlige unger vil nok synes du er kjip ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er dårlig gjort. Det er dessuten ikke noen gave å gi bort til noen som helst. Det er helt i orden for meg om noen i min familie bestemmer seg for å la være å kjøpe julegaver og heller gi penger til et godt formål, men da får de være tøffe nok til å si det som det er, ikke late som om de gir meg en gave som ikke er noen gave til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ærlig talt en 11-åring er for ung til en sånn gave, da ville jeg ihvertfall gitt en liten ting til barnet i tillegg (noe billig).

 

Min 10-åring vil gjerne hjelpe barn som ikke har det godt og har tatt initiativ til alt fra basar til salg av vafler for å sende penger. Det har vi gjort flere ganger.

 

Men om han "bare" fikk en sånn gave til jul hadde han nok blitt skuffet og lei seg uten å tørre si det høyt. Julen er barnas høytid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke så enkelt å finne noe unger i den alderen liker likevel, har hverken anledning eller lyst til å svi av flere 100 kr til jul til så mange unger, og da blir det bare en håndduk eller type såpe/deodorantpakker likevel... Men ingen av de ungene er spesielt idealistiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da trenger jeg forslag til kravstore unger i alderen 11-14 år, gutter og jenter :) hvis ikke blir det håndduker o.l. jaja, hehe ikke at det bryr meg egentlig, våre unger får det samme tilbake, så det har jo ikke så mye å si heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt griser og kyllinger i flere år nå og synes det er en kjempe fin gave. Har gitt det til voksne jeg da. Vet ikke om barn setter pris på det, men det er en veldig fin gave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du mener med å være tøffe nok...? De får jo den gaven at de har gitt bort noe til et veldedig formål. Mot å få en ting som havner i en haug med gaver de uansett ikke ville ha. For jeg kan ikke bruke 3-400 kr pr unge når det er så mange som skal ha gaver fra oss:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den gaven du linket til kostet 250 kroner, så kjøp noe alle trenger for 250 kroner da.

 

Min 10 åring ville blitt glad for et par hansker, en Bjørn Borg boxer, et pannebånd fra sportsbutikken e.l.

Jenter på samme alder blir glad for en dusjsåpe eller bodylotion som lukter godt, et sett med 2-3 neglelakker, hårpynt, glittertusjer e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var de som var oppe først, men det var flere alternativ nedover siden, skrev vel helst at jeg tenkte på insektsnetting eller kyllinger... Utgår å bruke 250 kr på hver unge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...