Gå til innhold

Jeg er kanskje litt overbeskyttende og lar tankene fly til tider..men er det bare jeg som er livredd for at barnet mitt...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

skal bli utsatt for noe mishandling/misbruk etc..

er absolutt ingen grunn for at barnet mitt skal bli utsatt for noe, men her en dag så vet jeg at faren hennes måtte hjelpe henne å tørke henne bak da hun hadde inntørket bæsj..sikkert fra barnehagen...og når jeg spør henne dagen etterpå om hun hadde vondt i rompa (faren sa hun klaget på vondt i rompa, og det er jo forståelig siden hun ikke hadde klart å tørke seg selv)...så sier hun at pappa tok fingern i rompa hennes...dette høres jo helt brutalt ut, jeg ble jo dårlig..men jeg vet hun ikke er så flink til å formulere seg, og etterpå sa hun at pappa måtte tørke henne, for hun hadde vondt..men så får jeg en ekkel følelse da..man vet jo aldri!!

 

Og samboeren min er snill og grei, kunne aldri..ALDRI tenkt han kunne gjort noe.

Jeg nevnte det for han, kanskje dumt av meg..så ble han jo lei seg eller fikk vondt fordi han nok følte seg beskyld for noe..og jeg mistenker jo ingenting!!

Men alikevel så er jeg kanskje paranoid..tenker jo slikt..man vet jo aldri om noe.....

 

huff...for et tåpelig innlegg kanskje...jeg er nok paranoid, og tror ingenting..men

datteren min er 4år, og prater aldri om noe som skulle tilsi at noe har sjedd eller noen har gjort noe.

 

Er jeg bare paranoid, er det normalt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og jeg kunne aldri i min villeste fanstasi forestille meg at min samboeren har gjort noe!

er ikke det jeg sier, bare om det er normalt at barn kan overdrive på slike ting??

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du er i overnakt hysterisk og ser spøkelser på høylys dag. Dette er noe din datter også vet (barn er ganske smarte) og hun bruker det for alt det er verd. Din samboer har kanskje vært litt hardhendt, det skal selvfølgelig ikke skje, og hun har fått vondt. Men, ehh... jeg tviler på at han har stukket fingeren oppi rompa hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"bare om det er normalt at barn kan overdrive på slike ting??"

 

Ja, det er helt normalt. Min datter fortalte naboen at jeg hadde med vilje dyttet henne ned en lang trapp (sannheten var at jeg kom borti henne i gangen). Lang historie om hvordan jeg dyttet henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var akkurat det han sa, at han måtte være litt hardhendt, og det sa han unskyld for..skjønner jo det siden barnet hadde bæsj som var stivnet!

Ja, jeg overdriver nok..jeg er generellt veldig redd alt. beskytter barna mine veldig mye...er også redd for kidnapping etc....

må nok jobbe med meg selv der!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja du er paranoid.. dersom hun har gått med bæsj i rompa, kansje hun er sår?

 

kan det hende at din samboer smørte henne med krem? siden hun ikke klarer å tørke seg selv,, klarer hun da kansje ikke å smøre seg selv heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ingen krem. Ja, har nok vært litt sår. Det sa hun selv, at hun hadde bæsj i rompa. Ikke så lett å tørke seg selv i bhg.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden, men får ikke barna hjelp til å tørke seg? Hun kan ikke fortsette å gå rundt med bæsj i rompa og bli sår.

Kanskje du kan snakke med ped.leder slik at hun kan få litt assistanse til hun klarer det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje jeg må det...jenta mi var genrellt treig med bleieslutt, og har ikke alltid tid til å tørke seg merker jeg (alt skal gå fort, ingen tolmodighet)....

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert hun overdriver, men at kjentes ut som en "finger" i rompa for henne.

Slapp av, ungene mine som tørker seg selv blir såre av og til (fordi de ikke tøker godt nok)

Jeg pleier å sjekke de om kvelden, og tar da en mesoft med vann og olje og tørker/vasker godt. Er det nødvendig smører jeg med krem.

Vær forsiktig med å annklage din mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg du skal gjøre. Jenta er bare 4 år og det er ikke uvanlig å slite litt med å tørke seg bak.

Snakk med ped.leder og be dem om å se litt til at hun får hjelp til å tørke bak / at hun tar seg tid nok til å tørke seg selv skikkelig bak.

 

(tips: om hun har størknet bæsj så kan litt olje på en klut med vann gjøre det lettere, og mindre vondt, å fjerne bæsjen)

 

21:23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde du kanskje jobbe litt med? Jeg vokste opp med en mor som var redd for alt mulig, og det er ikke bra å overføre dette til barna sine:( Mye av det sitter i meg enda, og jeg må være veldig bevisst og ikke bli fanget i "katastrofetanker" som jeg vet ikke er egentlig mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg vet, og jeg anklager ingen! Så jo at mannen min ble helt dårlig..følte nok jeg anklaget han, samtidig ikke siden jeg sa at jeg barn kan overdrive..sa jo ikke det jeg skriver her, og er 100% på at jeg overdriver...hadde bare behov for å lufte tankene mine her da jeg har mye av katastrofe tanker som ei nevner her...er redd for alt jeg...alltid vært..:/

men man tenker jo at slikt kan skje..og da blir jeg så kvalm.

men jeg stoler på min samboer, han er veldig snill, og har aldri tenkt denne tanken før..bare reagerte litt på det med fingern i rompa, men datteren min kan overdrive, det vet jeg. og det var nok vondt når han tørket henne siden det var stivnet...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt sånn, er kanskje ikke så rart, hører jo så mange syke historier i mediene hele tiden synes jeg, og statestikken er jo sykt skremmende!!! Er hele tiden var på hvem ungene er sammen med uansett familie eller ikke, og følger med på alt jeg kan, ser etter tegn jeg har lest om. Heldigvis ikke oppdaget noe som helst, men blir så sykt skremt av alle historiene om de som blir utnyttet av nære som aldri blir oppdaget og barnet ikke sier noe. Kan ikke helt forestille meg at noen av mine kunne holdt stille om noe da men.. skulle egentlig ønske jeg ikke hadde lest og hørt om så mange syke mennesker som det finnes i verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er en smule overhysterisk synes jeg, din samboer var nok bare litt uheldig ig var litt hardhendt, thats it! Om ungen blir misbrukt forandrer den oppførsel.

 

Men når du er såpass hysterisk og redd hele tiden, overfører du dette til ungen din, noe som for ungen kan føre til masse problemer av ulik art, så jeg mener du bør søke hjelp til å sortere dine brkymringer og få snakket med noen om det, så unngår du eventuelt problemer senere!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...