Gå til innhold

hvordan spare penger uten at samboer vet om det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ja, meg med det andre innlegget som skriver om at samboer eier både hus og bil.......

 

Jeg føler det blir litt teit å spare i det skjulte, hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du oppretter en sparekonto og overfører penger dit. Du har vel egen konto?

 

Og hvorfor spare i det skjulte? Han har bestemt at du ikke skal eie huset. Da kan du bestemme at du skal spare penger i banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er giftemål et alternativ?Ting blir ditt også dersom dere gifter dere,med mindre han vil ha særeie.De fleste tenker ikke på særeie,med mindre det er mine,dine og våre barn!Har dere felles økonomi?Hvis ikke kan du opprette en ny konto og legge inn et fast trekk hver måned:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei:)ja jeg skal spare, jeg må det pga barna iallefall:)

 

Vi har en slik avtale i banken om hvis han dør så får jeg utbetalt 1,5 milllioner og han får 1 million "for meg"....håper virkelig man slipper det da, men det er en sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verdier blir ikke felleseie selv om man gifter seg. Det man eier når man gifter seg tar man også med seg ut av ekteskapet. Det er kun det man opparbeider seg av verdier i ekteskapet som bli felleseie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis samboeren nektet meg å kjøpe meg inn i huset hadde jeg sagt han skulle betale huslånet...så hadde jeg satt inn samme beløp på egen sparekonto. Så får dere dele på mat og regninger...

 

Hadde ikke skjult det en gang, kan han ha eget huslån kan selvfølgelig du spare for deg selv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev i den andre tråden at du VIL kjøpe deg inn i hus og bil, men at han nekter, fordi:

 

"han sier det er pga han har vært i et forhold før med ei dame som absolutt skulle kjøpe seg inn og han nektet, han måtte uansett betale henne 300.000 for å bli "kvitt" henne...selv om hun ikke eide noe....(dette var etter brann, hun hadde verdier bare i klær, smykker osv...sier han...(samme som meg))...."

 

Det er da det dummeste jeg har hørt? Han måtte da ikke "betale ut" sin forrige sambo pga at hun mistet verdier i en husbrann?? Slikt går da på forsikringen; jeg skjønte virkelig ikke den forklaringen din der...

 

Men - ja han sitter veldig godt i det så skjønner at han ikke vil du skal kjøpe deg inn....

 

Og det å starte i hemmelighet å spare opp penger, og det å være så fundamentalt uenige ang økonomi, hus og hjem - det må da virkelig være starten på slutten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...