Gå til innhold

bursdagsgave, vi har en som er blitt 1 år. og storebror spør etter pakker til seg selv. hva burde vi gjøre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg ble lei meg når vi ga gaver til minste, stoorebror ble lei seg og spurte etter gave, når vi sa at nå har lillesøster bursdag og det er ho som skal ha pakker ble han lei seg. da sa han jeg bursdag og.

 

hva pleier dere og gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gir en liten ting til de andre barna også og så faser vi det ut ettersom de blir større og skjønner konseptet med bursdag (slik gjorde mine foreldre det med oss barna og det viderefører jeg til mine barn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset må de nok pent lære at det er bursdagsbarnet som får gave. Det fungerer fint hos oss. De synes det er stas og se på at de mindre pakker opp, og er glade for at de får være med å leke etterpå.

 

Vi har faktisk ikke råd til å kjøpe noe til alle ved hver bursdag. Og jeg mener det er galt, tenk så urettferdig det er for den som har bursdag. Det er jo hans/hennes bursdag, hvorfor får andre gave?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare bursdagsbarnet får gave. Han vil også være den eneste som får gave på SIN bursdag. Men, han får jo kake da, regner jeg med? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erm.. da lærer man storebror at alle har bare ÈN dag som er deres i året.. Eller skal han fortsette å få gaver hver gang dere er i bursdag hos andre osv. også fordi mamma synes så synd på gullet?

 

Skjerp deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos oss så får begge to gave når det er bursdag. Bare en liten ting til den som ikke har bursdag da. De er 2 og fire år. Kommer til å gjøre det til og med neste år minst. Frem til minsten skjønner hva bursdag egentlig er.

 

Selvfølgelig får de ikke gave når det er andre uten om søsteren eller broren som har bursdag. Det er forskjell på hjemme og borte og det er forskjell på søsken og venner. Mine blir sjalu på hverandre, ikke på vennene i bhg.

 

Tror ikke de kommer til å ta noen skade av det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...