Gå til innhold

jeg er 25 år.......


Anbefalte innlegg

Skrevet

har 2 barn, jobber på rema, bor i SAMBOERS hus og kjører samboers bil....hva tenker dere om det?

(får så mye rare kommentarer fra folk som undrer på om ikkje jeg kan kjøpe meg inn i hus/bil...og kanskje jeg burde gjort det..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

til sammenligning så er jeg 26 år, har 2 barn, jobber i staten, bor i mitt OG mannens hus, og kjører MIN bil....

 

Og ja, hvorfor har du ikke gjort det?

 

For min del handler det om å føle seg selvstendig, følelsen av å få til noe eget og ikke bare være avhengig av alle andre.

 

Men for all del, du/dere gjør jo det som passer dere best :)

Skrevet

Da tenker jeg du er uansvarlig, og ikke tenker "what if" i tilfelle forholdet ryker. Greit å ta ansvar for eget liv også.

Skrevet

Jeg tenker at jeg håper at du sparer fast hver måned slik at du ikke sitter tomhendt tilbake om forholdet skulle ta slutt

Skrevet

Så lenge du føler deg trygg på at dere varer, så er det vel ditt valg. Men jeg vet at jeg hadde ville at jeg var en "del" av de materielle verdiene. Så hadde min mening også telt om det var noe..Ja, jeg hadde faktisk følt meg litt utenfor og ikke like "viktig"

Skrevet

takk for svar=) nei sant som du siste sier her, jeg føler meg ikke like viktig!!Jeg VIL eie, men han mener vi trenger ikke det....hva skal jeg gjøre?Det KAN jo bli slutt mellom alle og hva om ja......

Skrevet

HAN mener dere ikke trenger det.. fordi da sitter han bra i det:)

Du er derimot god gammaldags fucked.

Skrevet

Da sparer du fast penger på egen konto slik at du har egenkapital den dagen forholdet skulle ryke.

 

Har han forresten noen til for å mene at du ikke trenger å være medeier? Jeg kjenner varsellampene blinke litt her når han setter seg som sjef og bestemmer hva du trenger og ikke trenger.

Skrevet

han sier det er pga han har vært i et forhold før med ei dame som absolutt skulle kjøpe seg inn og han nektet, han måtte uansett betale henne 300.000 for å bli "kvitt" henne...selv om hun ikke eide noe....(dette var etter brann, hun hadde verdier bare i klær, smykker osv...sier han...(samme som meg))....

Skrevet

Du får gifte deg med han...da blir det ditt også:-)

Skrevet

det blir da ikke det automatisk ved giftemål?

Skrevet

Hva om han dør da? Eller det blir slutt? 50% av alle par går fra hverandre, så det er ikke usannsynlig. Jeg hadde nektet plent, for ungenes skyld, nekter jeg å risikere å sitte på bar bakke om det verste skulle skje.

Er han glad i deg, ser han det. Og dessuten, kjøper du deg inn må du jo også bli medlåntaker og må betale din del av lånet, så om han har tenkt å fortsette sammen med deg, så blir det mindre å betale på ham.

Skrevet

er det ikke sånn at så lenge man ikke skriver særeie får man automatisk krav på det da ? viss man gifter seg..

Skrevet

jeg jobber ja:)skulle da bare mangle...:)

 

men jeg får begynne å spare....

Skrevet

Da tenker jeg klassisk kvinnefelle. Mannen sitter med alle verdier, og kjerringa tar seg av matinnkjøp osv. Om forholdet ryker så sitter mannen igjen med hus og bil, mens dama ikke har nåla i veggen.

 

Når man faktisk har 2 barn så burde man tenke lenger.

 

Jeg har nettopp fylt 30, eier 50 % av huset og vi har hver vår bil, og en nydelig gutt sammen.

Skrevet

Du har vel ikkje gått i fella at han betalar ned lånet på huset som stig i verdi, og du betalar for klede til barna og mat som vert ete opp, og sit att med ingenting dersom forholdet skulle ryke? Synes det er småleg av han å ikkje late deg kjøpe deg inn i huset dersom han meiner at forholdet skal vare. Men de får i allefall dele dei løpande utgiftene likt, og så får du legge av pengar på sparekonto. (men pengar som er investert i eigedom stig oftast mykje meir i verdi enn pengar i banken, dersom ein bur i litt urbane strøk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...