Gå til innhold

Amming og spising...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et barn for 5år siden og da gikk ammingen skjeis fordi gutten hadde KISS pluss låsninger i rygg og bekken. Klarte ikke ligge ved brystet. Denne gangen håper jeg det skal bli bedre. I den forbindelse lurer jeg på om det er mat jeg ikke bør spise når jeg skal amme. Hvor kan jeg evt lese om det?? Får jenta på mandag <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan gå inn på ammehjelpen sine nettsider. Ellers kan du spise det du vil når du ammer, ikke alle barn reagerer på mors matinntak. En regel er gjerne at det du blir urolig i magen av, blir barnet det av, feks kål, bønner etc. Sjokolade i store mengder og lakris er vanlig å bli urolig av. Play by ear;-) Det vil si, føl deg frem og ta det som det faller seg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann var eg forsiktig med lauk og brus dei første mnd. Var ein gang at han grein etter at eg hadde drukke to glas brus, men det kan ha vore tilfeldig. Med andre tok eg ingen forhåndsreglar, og ho reagerte heller ikkje på noko :) Så du treng ikkje gå på diett om babyen ikkje reagerar.

 

Det med å unngå ting som kan gje allergiar, type jordbær og reker, er det slutt på.

Men det er nok lurt å ikkje ete større mengder av ting som typisk vil gje luft i magen.

Lykke til med ny baby! spennande :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...