Frk-C Skrevet 16. september 2011 #1 Skrevet 16. september 2011 Noen som vet om dette kan være skadelig? Jeg har ekstrem svangerskapskvalme og har hatt det siden uke 6, er nå i uke 12. Jeg spiser hvertfall en pose om dagen for å holde kvalmen noe lunde i sjakk.. Blodtrykket er målt til veldig bra, hvis det skulle hatt noe å si..
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 Hei! Jeg vet ikke om tyrkisk pepper inneholder ekte lakris, men hvis det gjør det er det ikke bra i store mengder (en pose om dagen er vel store mengder ) Lakris øker blodtrykket så hvis du har veldig lavt blodtrykk så kan det være bra i små mengder/ av og til for å få det litt opp. Ellers vet jeg ikke. Jeg har også hatt veldig lyst på tyrkisk pepper og diverse lakris produkter i det siste Håper du blir bedre snart!
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 17. september 2011 #3 Skrevet 17. september 2011 Jeg har i alle mine svangerskap hatt lavt blodttryk, og enkelte ganger har jeg spist veldig mye lakris for å prøve å få det litt høyere og slippe unna svimlingen. Resultat: like mye svimling, men ente opp sittende på do (lakris har lakserende effekt i store mengder) Tror det skal veldig mye lakris til før bloddtrykke eventuelt stiger
Modern og fjerdemann Skrevet 17. september 2011 #4 Skrevet 17. september 2011 Jeg har spist minst en pakke i hvert svangerskap hvor jeg har ventet jente.....Blodtrykket mitt har holdt seg like lavt som ved guttesvangerskapene...ville ikke bekymret meg for det:)
WildPrincess Skrevet 17. september 2011 #5 Skrevet 17. september 2011 Min erfaring med ekstrem kvalme er at det bare er å spise det en faktisk orker... om det så er tomater eller tyrkisk pepper. Jeg har hatt mine sunne perioder der jeg kicket på tomater og akurker , så en periode med lakris og nå på slutten så ser det ut til at det er grøt som er tingen Har tatt det opp med legen og han oppfordet meg også i de virkelig dårlige perioden å drikke enten brus eller saft med sukker for å øke energi opptaket.
Mamma i vinden Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Kan lakris få opp blodtrykket? Takk for det tipset! Da skal jeg ta meg en håndfull biter fra skapet. Litt rart, egentlig, for har veldig lyst på lakris. Kanskje det faktisk er slik at kroppen har lyst på det den trenger..hihi.. Har veldig lavt blodtrykk, må nevnes.. Sist gang anbefalte legen min meg å drikke cola og kaffe for å få opp blodtrykket. :-) Sjelden legeanbefaling, gett. Tviler på at det gjør noe at du, HI, spiser mye tyrkisk pepper nå. Du må jo få i deg noe næring. Og de posene er jo ikke SÅ store. Men spør legen, viss du lurer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå