Gå til innhold

Vet ikke om jeg skal le eller gråte! Venninnen min har fått barn nr 4 og siden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

gutten ble født har hun vært til legen med han ikke mindre enn 4 ganger og han er kun 10 dager!

 

Fordi han har luft i magen, noe som er helt normalt for nyfødte babyer og som hun burde vite når dette er nr 4!

 

Fordi han har fått litt røde prikker på seg som mest sannsynlig er varmeutslett og går over av seg selv!

 

Fordi han har orange bærsj noe som er mer enn normalt for nyfødte siden han kun får morsmelk.

 

Fordi hun trenger oppmerksomhet på at hun er en god mor

 

Vet legen i dag var temmelig oppgitt over henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars, det er jo synd på henne.

 

Men hvorfor bruker hun ikke helsestasjonen? Må jo bære bedre å gå dit for å få veiledning og hjelp.

 

Tenk å være så usikker som firebarnsmor da, tenk på bekymringene hun skal få oppgjennom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det?

 

Syns dette innlegget er dårlig gjort av deg. Hun skjønner det når hun leser her inne.

 

Jeg har akkurat fått tredjemann, og selv om man er tryggere så er det alikevel bekymringer!

Det kan feks være at de andre barna ikke har slitt med luft i magen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prikkene er nok mer sannsynlig hormonutslett.

 

Unødvendig å ta opp legnes tid med slik tull. Er lange nok ventetider som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at legen er oppgitt over henne?? er det du som er legen? eller har legen snakket med deg om henne?? da er det legen som har problemer ikke hun!! Skjerp deg, og støtt heller venninna di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye dårlige venninner det er her inne ..

Tragisk at dere ikke bare kan feie for deres egen dør istedenfor å rakke ned på andre hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert "legesekretæren" som sladrer!!

 

Jeg stoler ikke på legesekretæren på legekontoret der jeg "hører til".. Er overbevist om at hun hadde snoket i "papirene" mine, ...

 

....dermed sitter jeg her og burde bestillt en time hos en annen (privat) lege, og fått meg helsesjekk sånn at ej forsatt kan beholde "7,5 tonn" på bil...

 

Jaja, får gjøre det"på mandag"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det noe at helsesekretæren på ditt legekontor vet at du skal fornye førerkortet? Den skjønte jeg ikke...

 

Og om hun plaprer er det jo bare å melde henne, sånn at hun mister jobben.

 

Og ja, jeg kan love deg at de snoker. Men om de forteller det de vet videre, er en annen sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke nødvendigvis du har alle fakta i saken, HI, og du burde holde deg for god til å ha en slik nedlatende holdning til venninnen din. Og attpåtil legge det ut på nett, om enn anonymt..!

Jaja, selvgodheten lyser lang vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått nr 4. Nr 3 er 12 år.

 

For min del har jeg blitt hønemor og redd for alt denne gangen.

Sikkert en sammenheng med at jeg er er eldre nå.

Aldri engstelig for de andre, tenkte ikke på at det kunne være noe galt med de ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Fordi han har luft i magen.

-Dersom et spebarn plutselig får magesmerter og gråter hysterisk skal man faktisk være obs på at dette kan være strangulasjonsileus. Dette er kjempealvorlig og en veldig akkutt tilstrand. Var du tilstede siden du er så bestemt på at det ikke var grunn tilå misstenke dette? Er jo egentlig umulig kun ut fra observasjoner å skille mellom dette og sterke luftsmerter.

 

-Fordi han har fått litt røde prikker.

Et lite spedbarn som gråter hysterisk over litt tid kan få petekkier. Kanskje fikk gutten hennes dette etter at han hadde grått mye med luftsmertene. I så fall så er dette også noe som skal sjekkes ut da det kan være alvorlig.

 

-orange bæsj. Var du tilstede og så hvor orange bæsjen var? Selv om det som oftest er helt normalt så kan det være tegn på friskt blod, noe som i og for seg ikke trenger å være farlig, men som skal sjekkes ut.

 

-Fordi hun trenger oppmereksomhet på at hun er en god mor. Sa hun virkelig det til deg? Hvordan kom du frem til dennbe konklusjonen hvis ikke?

 

Og til slutt hvordan vet du at legen var oppgitt over henne? Selv om det kanskje kun var bagateller sønnen hennes feilte, så kan symptomene hans ha vært slik at det måtte undersøkes.

 

Jeg synes det er kjempe fint at mødre tar babyene sine til legen dersom de er bekjymret. Dersom det kun er overbekymringer så roer nok det seg også når de får bekreftelser på at alt er som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prikkene er mest sannsynlig hormonutslett. Skal si du har fått en gudegave som kan klare å stille den diagnosen over nett uten en gang å ha fått en beskrivelse av prikkene:) Fantastisk!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...