Gå til innhold

Ganske artig egentlig. Å få barn er tydeligvis så fordummende at man ikke har mulighet til å skaffe seg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

en utdannelse etter å ha satt barn til verden.

 

Hadde kun allmennfag før jeg fikk barn nr 1 og 2. Aldri fått OS, dobbel barnetrygd eller andre stønader... Har nå 3 barn og tar videreutdanning på min bachelor...

 

 

Og så må jeg si at jeg vet at bachelor ikke er høyt på strå, bare for å ha det sagt. Poenget var at det går an, hurra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men ikke alle er sånn.

 

Jeg er forsåvidt enig i at det burde vært et krav at de tar utdannelse mens de får OS, ellers får de ikke stønaden. Det hadde vært OK, enten studere eller jobbe. Er jo masse jobber man kan gjøre selv om man er alene med barn. Ungen i bhg på dagtid, kan jobbe masse for kommunen f.eks. Rydde ute, aktiviteter med eldre, jobbe i barnehage, kantine, tja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe som heter utvidet os, der de faktisk stiller krav om utdannelse? Kjenner ikke til konseptet helt, da jeg har mann og utdannelse, og de i min vennekrets som er uten mann har utdannelse og jobb. Kjenner for øvrig en alenepappa som tok utdannelse etter barnet ble født og barnemor forsvant. Han fikk ikke noen støtte fra nav han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

 

Jeg er en smule overrasket over et par innlegg som har vært her når man etter 2,5 år med os lurer på hva som skal skje nå. De har jo ikke jobb og utdannelse....

 

Om ikke før, så er det på tide å våkne når man føder et barn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...