Gå til innhold

Finnes det virkelig et kvinnfolk i Norge som ikke har


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

tatt i en drill?

Har inntrykk av at de fleste av oss stolt nevner at vi kan skifte hjul på bilen, håndtere en drill, snekkere litt, kaste rundt oss med en kantklipper og måke snø når det kommer til "hvor feminin er du"- type spørsmål.

 

 

Tviler også sterkt på at du finner en far med barn under 15 år som ikke har skiftet bleie eller lagd middag.

 

Hvem og hvorfor holder vi fortsatt på kjønnsmønstrene når de utjevnes mer og mer av at vi utfyller hverandre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt i en drill. Jeg har lagt gulv, snekra tak, bytta takstein, bytta dekk, men jeg måker ikke snø og jeg klipper ikke plenen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en mann som kommer fra et land med KLARE kjønnsroller, men den trenden er snudd gitt. Måtte le her for en stund siden da jeg dreiv å la fliser på kjøkkenet, mens han gikk rundt i stua med en blomsteroppsatts og et bilde som hun sjekka ut hvor passet best..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har revet og snekret, malt og klippet plen, men aldri skiftet dekk og måker ikke snø. Snømåking er for tungt til skuldrene mine og dekk har jeg til nå vært heldig å slippe unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt i en drill, men det er mannen som fikser sånt her i huset. Vi holder nok på endel av kjønnsmøntrene og vi liker det sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar mannen styre drillen, fordi han syns det er en manne jobb. Så går jeg over arbeidet etterpå for å sjekke at det er gjort ordentlig..... Er så lei, hadde vært mye bedre dersom han bare kunne innsett at jeg er bedre enn han på noen området, TIL TROSS FOR at jeg er kvinne......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehehe.. min eks og jeg skulle kjøpe en del bildeler til gamlebilen hans. Han på deleverkstedet henvendte seg jo til mannen(min eks), og han stod der som en skrekk i trynet - "SNAKK MED HENNE!!!" sa han og pekte på meg ;) (han kan INGENTING om bil, annet en å kjøre en)

 

Han skiftet aldri en bleie heller..... Lage middag, skal han ha. For det kan han faktisk :) Men...... (og han har barn som er 8 år).

 

Ikke rart han er en eks ;) Håpløst koneemne der, ja.

 

Jeg må ta med at jeg har vært alenemor i mange år, og har dermed lært meg alt jeg trenger i hus, bil og hage... og ellers....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke HI, men jeg har aldri tatt i en rettetang. Hva skal jeg med det? Håret mitt er jo allerede rett.

Et par fine BHer har jeg, men det er ikke så ofte jeg tar dem på. Jeg har enda ikke funnet en BH som er behaglig å gå med. Jeg bruker sjelden BH, men jeg forstår jo at det er en nødvendighet for damer med hengepupper eller for dem som har skaffet seg svære meloner.

 

En enkeltperson kan vel ikke ha et kjønnsrollemønster. Mønsteret er noe som kommer frem ved å se på mange mennesker og sammenlikne hva som er vanlig blant kvinner og menn. Du mener kansje å utforske egne holdninger til hva som kjennetegner kvinner og menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke hele poenget her?? hva er det som er så galt med kvinner som kan håndtere en drill, spikre, mekke bil å ta i ett tak ? samtidig som hun kan på en to tre se rålekker ut og ha en deilig middag klar for mannen sin?

 

jeg både er feminin når det trengs, liker ikke slike porselensdukker som bare sitter til pynt, ikek kan bli skitten under neglene eller gjøre noe annet fordi det en mannens område... take meg ti lett skikkeli kvinnfolk =) og tror faktisk gutta boys syns det er litt stas også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Hvorfor skulle jeg ikke det?

Jeg har passe små pupper som ikke henger og som holder seg på plass samme hva jeg gjør. Hva er da poenget med å iføre seg et slikt torturinstrument?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er feminin så det holder. Jeg sminker meg og kler meg pent til jobb hver dag, jeg koser meg med typiske jenteting som håndarbeid, spa og romantiske komedier. Ingen som kjenner meg ville si noe annet enn at jeg er feminin.

 

Samtidig er jeg sterk, og har ingen problemer med å løfte tungt, skifte dekk, og håndtere verktøy. Når det kommer til oppussing og montering av ting, så er det jeg som kan og gjør mest av det her i huset.

 

Må man være det ene eller det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykke Fryd ♥

Jeg har aldri tatt i en drill. Har aldri hatt bruk for det. Jeg har heller aldri tatt i en rettetang. Har aldri harr bruk for det heller.

Men jeg kan skifte dekk og lakke negler og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Jeg kan snekre, skifte lyspærer og har tatt i en drill, meeeen det skriker ejg ikke for høyt om for da slutter nemlig kameratene mine å gjøre det for meg..

 

Jeg leker litt dum der og smiler søtt så gjør min kjæreste eller kamerater det for meg på et blunk. Kan jo ikke sitte i mørket ;) Så der holder jeg på kjønnrollene. Da føler typen seg macho som kan "passe" på meg + at jeg kan sitte å slappe av og skryte av han og da kan jeg banne på at han gjør det igjen med glede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer å håndtere verktøy, og skifte dekk-men jeg liker det ikke, min mann derimot elsker å bruke tiden sin på slikt... Min mann klarer å lage middag og skifte bleier.. Men han hater det... Jeg derimot trives veldig godt med barn og matlaging og oppdragerrollen. Hvorfor bytte rollene som vi trives med?? bare så vi blir misserable, mens noen av bim-damene blir fornøyd fordi vi velger utradisjonelt.?? Nei takk...Jeg liker å være kvinne. Min mann liker å være mann.. la oss få lov til å være nettop det vi er, og trives med.. så lenge vi blir annsett som likeverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mulig. Jeg har hatt min egen i mange år. Før jeg endelig fikk det i presang brukte jeg skrutrekker, håndbor osv - ganske tungt.

 

Kan mye slikt, men gjør ikke så mye av det lengre. Det meste er liksom på plass.

 

Å måke snø er deilig og nyttig trim så lenge man har tid til det.

Dekkskift tar noen andre seg av, rett og slett fordi jeg ikke har giddet å sette meg inn i hvordan jeg sjekker bremsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor har ikke det. Hun skryter av hvor handywoman hun er, men det stemmer ikke helt. Har ikke tall på hvor mange telefoner meg og min mann har fått, vi må skynte oss ned for å skru en skrue eller hamre inn en spiker.

min manns ex-kone er vel ikke akkurat håndlaget med drill og slike ting, litt deilig når hun fikk seg ny mann da måtte ikke min mann komme og hjelpe støtt og stadig. (min ex klarer ikke å hamre, men etter mye knot får han inn en skrue. Det endte med at jeg satte opp kjøkkenete mens han passet barn, jeg orket ikke å vente lenger når han hadde holdt på i tre uker og enda ikke fått sammen en hel skuff. )

 

Det finnes nok mange som ikke har tatt i en drill og andre slike ting. Har mange unger i huset her og kan vel bare si at to av ungene aldri kommer til å gjøre dette frivillig. De gjør noe i sløyden på skolen, men det er syting og klaging hver gang de har hatt det. Men to andre sager, hamrer og det det meste. Er det ett nytt verktøy i hus må det prøves ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...