Gå til innhold

... ang sykmelding, voldsomme bekkensmerter osv....


solfrøken-♂♂♂

Anbefalte innlegg

Nå er det en uke siden jeg var hos fysio og det er enda 2 uker igjen til jeg kommer dit pga hennes ferie...(unner henne den ferien altså) Men nå har jeg såååå vondt i bekkenet at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.... Skal på svømmetrening etterpå, men det hjelper ikke mot smertene. Tøyer og tøyer det jeg har fått beskjed om, men jeg har så vondt!!!

 

Og enda er det 2 uker igjen av 50% sykmeldingen min også... tenk om jeg ikke klarer å jobbe neste uke?? Hva gjør jeg da??? Kan jo ikke bruke egenmeldinger heller når jeg er delvis sykmeldt....

 

Uff, det ble litt klagete dette her ser jeg, men må bare få det ut! Savner fysio jeg (hadde aldri trodd jeg skulle si noe slik)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du kan bruke egenmelding når du er 50% sykemeldt og heller ikke når man nettopp har vaert syk. egenmeldingene kan begynne å brukes etter 7 eller 14 dager å ha vært på jobb. Husker ikke om det var 7 eller 14 :P Men du må til lege tror jeg, hvis du ikke er bra og få 100%.

 

når jeg leste at du skal på svømming... vet ikke om du selv svømmer eller barna men sånne froskefraskpark med beina er ikke bra for bekkenet!!! Det så jeg på tv-en her en dag om. Crawl var bra. Det vil si måten man beveger beina i crawl er greit for bekkenet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svømminga (ikke direkte svømming, men mer bading da) er i oppvarmet basseng og med minstemann i dag... Jeg vet jeg ikke skal svømme vanlig brystsvømming med bekkenløsning... Men badinga hjalp faktisk bittelitt i dag. Mens guttungen kosa seg i vannet så stod jeg lent intill kanten m ryggen og tok de tøyeøvelsene jeg har fått av fysio =)

 

Men ang sykmeldingen, jeg er jo pr i dag 50% sykmeldt i 2 uker til, kan jeg ringe legen og be om mer (øke prosentandelen) selv om de 2 ukene ikke er ferdig enda???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt ;) Jeg selv var i samme båt, da gikk jeg og jobbet til tross for at jeg følte jeg skulle ha vaert hjemme.

Men det må jo finnes mulighet å sykemelde en fult hvis man ikke er bra. Ring og hør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok =) Takk uansett =) Jeg får se an hvordan neste uke blir først, og evnt ringe legen og spørre de hvordan det er =) =)

 

God helg =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan helt klart be legen gjøre om på sykemeldingen hvis du ikke klarer å jobbe. Du er ikke nødt til å "gå ut" de to ukene først. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...