Gå til innhold

Ta med gaver???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal snart besøke ei jeg kjenner. Vi ble kjendt på sykehuset når vi begge fikk barn samme dag for 6 år siden. Hadde litt kontakt de første to årene etterpå men så dabbet det av. Har nå fått litt kontakt med henne igjen og hun vil at vi skal komme på besøk. I sommer fikk hun et barn til. Og nå lurer jeg litt på om det er uhøflig av meg å ikke ha med noe til babyen, og må jeg da ha med noe til barnet som er like gammelt som min egen? Så er det sånn at mannen hennes har et barn fra tidligere også, da må jeg ha med noe til det barnet også vel? Vil jo ikke at noen skal føle seg utenfor.

 

Dette kan bli dyrt ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt med gaver til alle sammen, men ikke noe dyrt.

 

100 kroner på en bok, skrangle e.l. til babyen.

20-30 kroner til hver av de andre barna, f.eks såpebobler eller noe lignende "fjas"

 

Alle lykkelige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanlig å ta med gaver til alle barna når man drar på besøk. Det trenger ikke være noe stort og dyrt. En liten dings til hvert barn, bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke uhøflig å ikke ta med gave til babyen. Den er jo ikke nyfødt lenger. Skulle jeg hatt med noe, hadde jeg heller hatt med en liten gave til venninnen min enten i form av blomster, en flaske vin, en god kaffe eller te eller et eller annet sånn. Jeg pleier heller aldri å kjøpe gave til alle barna selv om jeg har med til babyen. Det er en uting, synes jeg. Unger må lære seg at det ikke er slik at alle får alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...