Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag i dag??? Aner ikke hva jeg skal lage til trollungnen mine ...


....mammatilto... :)))

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Guttene mine har i sikkert et halvt år spurt med jevne mellomrom etter slike runde poteter med potetstappe inni, fra frysedisken som du steker i langpanna.

 

Vi har aldri hatt det her hjemme, men de fikk smake det hos en nabo for evig lenge siden.

 

Så i dag blir det slike (heter de pommes noisettes eller noe sånt), salat og løvstek. Alle barna fornøyd :)

 

Så får heller de voksne velge middag i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal lage pai i dag. Fylt med kokt skinke, bacon, løk, brokkoli og paprika. Salat ved siden av.

 

Spent på om guttungen spiser dette da, for han er litt kresen i matveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha voksenmiddag senere, eller er dette hovedmiddagen for alle?

 

Dersom du vil ha noe enkelt og kjapt, som likevel ikke er usunt kan kanskje kesam-lapper friste?

 

Du bare pisker et par egg sammen med innholdet i et beger vaniljekesam og har i noen spiseskjeer(5-6 ss, du må bare se an hvor tykk du vil ha røra) grovt mel. Lar det svelle et kvarters tid og så steker du de som små lapper på panna i litt smør. Server med friske bær, syltetøy eller litt sukker.

 

Da har du protein, fett og karbohydrater i fin balanse. Nå er det litt sukker i kesamen(6%) og evt i "pålegget", men det er jo helg! Det er riktignok ingen grønnsaker her, men kanskje de kan få litt rå gulrot, noen små tomater og sukkerterter med litt hjemmelaga dip før eller etterpå?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg strimlet svinekjøtt i fryseren.

Skal steke det og koke det. (Blir ekstra mørt da).

 

Serveres med kokt potet, mais, kokt gulrot, agurk i staver, grønne oliven, ketchup til barna, bernaise til oss voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for mange gode tips..skal ta vare på dem og sette de i ukes menyen:) Men tror jammen det blir bakt potet i dag - moser poteten til misten og har masse godt oppi:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ble det potet, fiskeboller og bacon. Favoritt for mor og ungene på 1 og 3, så får det heller være at ikke far i huset jubler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...