Gå til innhold

Ikke medisinsk abort før uke 8?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En venninne av meg fikk beskjed da hun ringte 2 sykehus om at hun ikke kunne få tatt abort før etter uke 8, de måtte vite at fosteret hadde festet seg og det var hjerteslag, for hvis det ble spontanabort var ikke medisinene nødvendige.

 

Er det noen som vet noe om dette? Jeg syntes det er helt sykt at hun skal gå å vente 3 uker nå, etter at hun har jobbet seg fram til en avgjørelse.. dette var ingen lett avgjørelse for henne.

 

Føles litt som retten til selvvalgt abort blir tatt fra henne her. For etter uke 8 tror hun ikke at hun vil klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er vel frem til uke 9?

 

Jeg fikk beskjed om det hvertfall, at frem til uke 9 ville de heller bruke medisinske aborter fremfor kirurgiske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, det er jo helt rart. Jeg tok abort i uke 4 for ett år siden. Fikk aldri høre noe om at de vil "spare på" medisinene. Nei, her må hun heve stemmen og si fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror regelen er slik at man ikke får HJEMMEabort før uke 8 - jeg fikk ihvertfall tilbud om å ta abort på sykehuset før den tid, men hadde kun mulighet til hjemmeabort, og da måtte jeg vente. Synes også det var helt forferdelig, klem til venninnen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg syntes dette er uhørt! Er ikke noe bra for psyken! Vi prøver å få orden på det, men vet ikke om det går :/

 

Takker for svar.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...