Gå til innhold

Noen her som har erfaring med å senmde sin 1 åring i barnehage? Gruer meg til det, men må ut og jobbe for å tjene penger. Noen som kan være så snille å dele sine erfaringer, hvordan gikk starten, og hvordan har det gått videre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

blir jo full barnehagedag fra 8 - 16. hvordan gikk det når dere kom hjem, var barnet veldig sliten og sutrete, føler dere at barnet har det bra i barnehagen? Tusen takk til dere som svarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De aller fleste gjør jo det.

 

Mine har begynt når de var 14 mnd og 9 mnd. Har gått strålende begge ganger.

De har da vært der mellom 7.30 og 15.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på halv tid, dvs lange dager, men bare 3 dager pr uke. Alle tre ungene begynte slik og elska det! De er glade for å få kompiser, husk, og de får jo også en god blund i vognskuret i løpet av dagen. Samla sette "savner" de ikke mor mer enn et par timer på morgenen og et par timer etter lunsj, og selv da kan det godt hende de ikke savner deg i det hele, fordi de er opptatt med andre ting. Sånn var i alle fall mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk kjæmpefint til oss også! de første ukene var han ganske sliten på ettermidagen, så da ble det mest kosing når vi kom hjem, det er jo en lang arbeidsdag, somoftes lenegre enn foreldrenes arbeidsdag..

 

men nå går min på en avd. med få unger og mange voksne.. tor de er 8 unger på 1års avd. å 4 voksne.. (privat barnehage)

såå, jeg tror nokk han har vært mye mer sliten hvis han var i en barnehage med 20 unger.. tror kanksje det blir mer styr..

 

men uansett, det er nokk verst for mammaen! min gutt storkoser seg i barnehagen, å det har han gjort ifra første stund! så tror nokk det er litt "sunnt" for de å vær ilamme masse barn på samme alder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Vi begynte med barnehage da gutten min var 11 mnd. Det var riktignok en liten barnehage med bare 4 (små) barn, men allikevel. Det gikk kjempefint, og mye bedre enn jeg hadde fryktet. Jeg jobbet dessuten 80% det første halve året ca, så han var aldri der lenger enn 6,5 - 7 timer den første tiden. I løpet av den tiden sov han jo 2 timer også, så jeg synes ikke det var så ille. Det var selvsagt litt hyl og skrik til å begynne med, men han ble etterhvert veldig glad i barnehagedama vår, hun var dessuten kjempeflink og åpenbart veldig glad i barna. Og det var helt tydelig stas for ham å være sammen med de andre barna.

 

Han var jo endel mer sliten på kvelden enn han hadde vært før (men ikke noe særlig grinete egentlig), men det ser jeg som helt naturlig - de har jo mer å bryne seg på i barnehagen enn de har med foreldrene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min begynte i barnehagen da hun var rimelig nøyaktig 1år. kunne ikke gå da, men gikk helt supert. Storkoste seg, og gjør det fortsatt. følte at hun ble veldig godt tatt vare på, men må sies at vi har vært veldig heldig med barnehagen vi fikk plass i. liten barnehage, med høy voksentethet, og at av barnehagens viktigste mål er å se hvert enkelt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...