Gå til innhold

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får mensen....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker ikke at jeg er gravid, bare for å ha det klart :)

 

Jeg går på p-piller og vet derfor alltid når jeg skal ha mensen. Jeg skulle hatt den igår, og på tirsdag skulle jeg begynt å småblø litt (dette er standard hver eneste mnd)

Nå har det ikke kommet noe, ingen verdens ting. Skal starte på nytt brett i morgen, men tenker at det er dumt for da hopper jeg jo over en blødning? (Slutter alltid å blø dagen etter at jeg har starta på nytt brett)

 

Har gått på antibiotika for noen uker siden, men mener jeg har hatt mensen etter det, sånn at det ikke er det som tuller det til...

 

Hva gjør jeg om den ikke kommer? Er det greit å hoppe over en syklus på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmmm... dette hørtes jo merkelig ut.. jeg tror kanskje du burde ta en test for sikkerhetsskyld..

er jo flere som har blitt gravide på pillen..

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jotakk, det vet jeg ;o) Har en datter på 7 som er levende bevis på det! Men da hadde vi sex mens jeg gikk på antibiotikaen. Denne gangen hadde jeg sex 2 uker etter endt kur, og da hadde jeg mensen først.

 

Jeg burde jo hatt mensen somsagt på tirsdag, eller senest onsdag. Det siste året har jeg begynt å småblø på tirsdag (eller bare brunlig utflod) også har det brytt ut i skikkelig menstruasjon på torsdag eller fredag. Nå er det ingenting, naaaada!!

(Og jeg har hatt så lite sex at det bør være umulig å være gravid...)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har andre forslag?

 

Har forøvrig ikke hatt noe særlig med søtsug de siste dagene heller (som jeg pleier), og det har heller ikke dukka opp noe kviser. Men som sagt, for å bli gravid må man liksom ha sex da....

 

Mistenker at det er noe annet. Men blir kanskje i overkant hysterisk å dra til legen bare pga det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en test for sikkerhets skyld du;)

 

Det at du har hatt lite sex er ikke noe garanti for at du ikke er gravid. Her i huset ble tredjemann til en måned jeg hadde gått på antibiotika for eggstokkbetennelse av alle ting, og den måneden hadde vi sex kun en gang - og det var ikke i nærheten av eggløsning engang. Så alt er visst mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

 

Ifølge pillene mine starta jeg på sist brett 19.august... Da skal jeg jo ha mensen nå?? For jeg skal starte på nytt brett i morra, og har ikke fått noe mens....

 

Men, for å være pinlig nøyaktig, så tror jeg at jeg slutta på antibiotikakuren rundt 20.august, og hadde ikke sex før 3 september. Det kan da UMULIG ha nedsettende virkning så lenge?? Dessuten bruker jeg å få mensen når jeg starter på en antibiotikakur, nettopp fordi at det setter ned virkningen.

 

Kjenner jeg blir en smule uvel nå...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kan forsvinne pga stress, pga hormonforstyrrelser som cyster eller kreft i forplantningsorganene, stoffskifteproblematikk og alle mulige andre forandringer i hormonbalansen som kan skyldes alt fra virus på en kjertel til kreft.

 

Den mest vanlige grunnen til at mensen forsvinner er svangerskap, den nest mest vanlige grunnen er psykisk (stress o.l.).

 

For å være sikker bør du ta en test før du begynner på nytt brett, ikke bra å fortsette på pilla om du er gravid (p-piller er bare 99% sikkert, så 1 av 100 blir faktisk gravid selv om pilla er tatt helt riktig).

 

Er testen negativ og du ikke får mensen neste måned heller bør du bestille time hos lege for å utelukke sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja...

 

Er ikke noe psykisk ute å kjøre, og er ikke stressa på noe vis... men jeg BLIR det nå da!!

 

Jeg får vel bare ta en test da...

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testa, og den var negativ... (når jeg har testa tidligere har jeg testa nesten en uke før forventet mens, og fått positivt, så er rimelig sikker på at den ikke er falsk negativ)

 

Får se det ann noen dager, kan jo hende den bare er litt på tur.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du begynner på nytt pillebrett nå kommer du antagelig ikke til å få noen mens, pilla vil stoppe det.. Men du kan spotte litt.

 

Så får du se om mensen kommer neste måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan den? Fasinerende :) Aldri opplevd det før. Vil jo ikke starte på pillene igjen i tilfelle jeg faktisk ER gravid heller :| Gurimalla så vanskelig ting skal være da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...