Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på bil i mnd.?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har to gamle biler, 95 og 97mod. Alt verksted arbeid blir utført i garasjen, med unntak av eu-kontroll. Vil tippe at disse bilen koster oss ca 2500,- i mnd. med forsikringer og reprasjoner.

Ser at mange her inne har nye, flotte og store biler. Koster ikke det veldig mye? Tenker da verditap, lån, forsikring osv. Hvor mye bruker deres familie på bil i mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På en ny bil av vanlig størrelse, må en regne med ca 4000,- i mnd. bare i verditap. Renter på lån, forsikring, drivstoff og reperasjoner kommer i tilegg. Så at en ny bil koster rundt 6-7000 i mnd er ikke unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker 1000,- på diesel i året, en oljeskift(gjort hjemme, oljefilter+olje ca 800 kr), EU-kontroll annethvert år...

Har bil fra 2005, kjøpt brukt.Verditap blir det alltid med biler. Lån er innbakt i boliglån, så det merker vi ikke noe til, forsikring på 5000 i året.

Hvis vi sier at vi bruker 1600,- på¨bilen i måneden, tror jeg ikke vi er så langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 helt nye biler, og betaler 7000 i mnd. ALTFOR MYE. Lånet ligger i boliglånet, så det er ikke hver måned vi betalerl like mye ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke regne med verditap som en utgift. Om man kjøper en bil for å ha den, får man se på de faktiske utgiftene.

 

Vi har en nybil, vel den er ikke ny nå lengre. Den har kostet oss månedsbeløpet, til den var nedbetalt. Den har full forsikring. Og den skal ha veiavgift som alle andre. VI skulle/skal aldri selge den bilen, så vi har tatt service på den selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har to biler og fyller opp tankene for 1000 kr. hver gang i snitt 4 ganger tilsammen på de to. 4000 kr der. Så har vi nok verkstedutgifter på rundt 3000 kr tilsammen i mnd. kanskje mye mer også. Har hatt 2 store motorhavarier siden jul på den ene bilen der vi betalte egenandel på 8000 kr hver gang. (hadde kostet oss over 100000 om vi skulle betale de reelle kostnadene selv). Så er det forsikringer som jeg ikke har oversikten på, men det er biler som ikke er billige å forsikre. Min bil kjøres ca. 20000 i året, mannens 25000. Så bilene blir brukt mye. Bompenger har vi også.

 

Noen oversikt har jeg ikke, heldigvis. Det svir å ha bil, men er verdt det.

Lån på bilene har vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halv tankk diesel i mnd,

400kr i mnd i forsikring.

eu kontroll annan hvert år-.

ojeskift hver 10tusen, samboer gjør dette...

ellers feiler det aldri bilen vårres noe.men skifting av bremsskiver og bremsklosser gjør også samboer...har ikke lån på bilen vi,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...