Gå til innhold

Kjøpe ny høstdress nå, eller bare ha regntøy med fleece under til vinterdressen kan tas i bruk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tuppa er 2 år og har hatt en dress hele våren+ frem til nå, men så idag at den er litt liten, kjøpe ny (eventuellt hvilken type?), eller bare gå for rengtøy med fleece under til vinteren tikker inn, noe som sikkert ikke er lenge til uansett :) (bor på vestlandet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror jeg hadde droppet høstdressen om jeg fikk velge på nytt nå... jenta mi fikk ny dress og nye regnklær nå, men det er jo bare regnklærne som blir brukt. men har du masse med penger så er det jo smak og behag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt en som hun også kan ha til våren igjen. Reimatec eller ticket2heaven (har prøvd magen av de vanligste modellene som troll, name it, molo, reflex, osv, men disse er mine favoritter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo mange steder hvor høstdressene (regndresser, "parkdresser" og dresser med litt fleecefor) er på slag nå, de nye vårdressene/høstdressene som kommer over nyttår skal jo ta en del plass. På babyshop på jessheim var det noe dresser og noe regntøy som var på 50-70% avslag nå, i noen få str. HVis du finner en dress billig og kjøper i 98-104 så kan hun jo bruke den i vår også :D

 

Men her bruker vi opp regntøyet som synger på siste vers med ull under frem til vinterdressene taes ut, de er på sin siste vinter de også nå (arvet) så skal virkelig slite dem sønder og sammen før jeg handler inn noe nytt :P Elsker pengene mine, og bruker dem ikke opp på unødvendigheter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff syns det høres trasig ut at barna skal gå rundt i klamme regnklær når det ikke er regn. her er det et must med noe pustende. Det være seg hellytec todelt eller reima eller hva som helst hel dress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle! :) Har googlet litt rundt og finner ingen nettbutikker som selger hverken reima,reflex eller noe annet merke som er vår/høstdress...noen som vet om noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer 20:49.

Anbefaler en reima tec dress. Her brukes ikke regnklær overhodet. Går i naturbhg nord i landet, og vi har absolutt mye regn om det var noen som trodde noe annet.

 

I jobben min er jeg mye ute fulle dager og senest igår var jeg ute i fult regnutstyr og støvler. Er ikke lenge til støvler også tas hjem fra bhg og blir erstattet av kavat støvler med ullfòr. Støvler er kaldt så snart temperaturen begynner dale og regnklær er ikke klær for å gå ute i når det begynner bli kaldt.

 

Dere som ikke kjøper skikkelige klær til barna: går dere i regnklær selv helt til sneen kommer? Eller dere syns kanskje det er ekkelt, klamt og kaldt og kjøper allværsjakker til dere selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min sønn bruker ull under regntøyet, og han er aldri klam med mindre det er varmt i været ;) jeg kommer ikke til å kjøpe ny gore-tex sett til min sønn hver høst frem til han er såpass stor at dressen varer i 2-3 sesonger, for så mye penger har jeg ikke å kaste bort.

 

Min sønn har satt som mål å svømme i alle vanndammer han ser nå i høst, og siden vi har opplevd en mindre tørr høst hitill ser jeg ikke noe poeng i å ikke bruke regntøy. Han har parkdress som han kan bruke når det ikke regner men bare er bløtt på bakken, men regner det, så kommer regndressen på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig bare tenkt til å ha regntøy til lille her, men kjøpte en reflex høstdress til å ha ekstra i barnehagen. Hadde ikke trudd at den ble så mye brukt som den ble. Mye lettere å bevege seg i og så deilig å slippe den "harde" regndressen de dagene det er litt kjølig og ikke vått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaste bort penger på gode klær til barna? merkelig holding. Man får da kjøpt mye bra og billig tøy. Har du bedre utetøy selv da? og hvor mye er du ute i forhold til ungen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaste bort? Merkelig og kvalmende holdning.

Om ikke parkdressen holder når han leker i søla har du nok kjøpt feil dress. Men selvfølgelig: penger på gode klær ønsker du jo ikke bruke.

 

En skikkelig høstdress holder barna tørr uansett hvor mye de sitter i søla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kaster ikke bort penger på unødvendige utgifter nei! Og regndressene til gutten min er helt fenomenale! Ja, man kan få tak i svindyre dresser som skal gjøre verden et bedre sted å leve i, men jeg brukte regndress (tilogmed med syntetklær som første og andre lag!) som barn, og hadde det aldri vondt! Min mor kjøpte tilogmed BOSELINI yttertøy til meg, og det er jo skikkelig billigvare, men jeg var varm og god på tross av denne skandalen.

 

 

Hvis jeg skal ut i regnværet med min sønn, så drar jeg på meg min BOSELINI regnbukse jeg fikk som tenåring og koser meg stort, og jeg er ikke klam for jeg bruker ullbukse under.

 

Godt tøy er ikke alltids det dyreste eller det med mest lovnad om pustende fibre og kjernesunne naturstoffer. En regndress er ikke synonymt med å gå rundt klam og ekkel så lenge man vet hvordan amn skal kle barnet under, og alle barna i BHG til min sønn bruker REGNTØY når det regner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er rar, men min datter på1,5 år bruker vanlig tøy i bhg om det ikke regner eller er kjempevått i bakken.

De må ikke ha dress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært så kontroll du har over alle barna i din sønns bhg da!

Ingen som sier klærne må være av det dyreste slaget, men at kvalitet koster er vel ingen nyhet? At barna får skikkelig yttertøy mener jeg faktisk er ganske essensielt all den tid barna er ute gjennom både bhg og privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo din datter liten da, og neppe ute på samme måte som større barn:)

Min er 4 år og de er ute hele dagen så da kreves jo også skikkelig tøy. Selv om han sitter i søla eller de leker at de svømmer blir han ikke våt gjennom dressen. Å gå i regntøy fra 9-15-30 er ikke godt, det vet jeg av erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en parkdress som hun kan bruke til våren også da vel =) Vi har parkdress fra reflex til eldste og er kjempe fornøyd med den, og har fra navigare til yngste og er også fornøyd med den =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er jeg heldig som ikke har en søledam av en barnehage. Om det er pent vær så er det for fa** ikke søle og vanndammer vel?.

21:45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en dress jeg kjøpte på salg i vår, men tenkte egentlig den var vinterdress, men står parkdress på lappen der prisen står...betyr det at det ikke er vinterdress?

 

Hehe, jeg er skikkelig grønn på dette her...førstegangsmamma og alt :P

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei drit i alle disse bedreviterene HI, bruk de klærne du har og som holder ungen varm og tørr ;) Det er rivende likgyldig om det er parkdress, gore tex, regndress eller noe helt annet, så lenge barnet er tørt og varmt så går det så fint så! Og hvis det ikke er regn ute, men veldig vått på bakken, så bruker de fleste BHG å bare ha på regnbukse og en vindjakke eller bare genser hvis det er varmt nok. Du trenger ikke å kjøpe inn noe nytt hvis du har noe som oppfyller krava "varmt og tørt" liggende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva snakker du om? Pent vær? Trodde vi snakket om regnvær jeg! Og ja, da trenger en ikke regnklær om en har en skikkelig parkdress. Den holder barna like tørre og puster bedre.

 

Ellers er det nok sant at ja: du er rar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkdress, vinterdress, tec dress. Spiller ingen rolle, bare det puster og er vanntett!

Akkurat bobledresser som molo sin regnbuedress er forbeholdt vintere, men ellers brukes alt om hverandre her hos oss, bruk den dressen du har, bare tilpass med det som er under.

Ikke så fryktelig varmt her på Vestlandet at det gjør noe, har i bruk en Reima vinterdress nå, og det funker fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Det jeg syns er aller viktigst, er at barna skal være tørre og varme. Våte og kalde barn passer ikke så godt sammen.

 

Jeg har de siste årene kjøpt høst dressen til Polarn O. Pyret. den kan man ta foret ut av, så da blir det 3 dresser for prisen av 1. Altså, regndress(vannsøyle10.000), vinterdress og vårdress.

Den er veldig god i str og har vert kjempe slitesterk. Og min sønn har hatt den i 2 år :) Han er 6år nå.

 

Jeg tror den koster 1199kr, men om man deler prisen på3 så blir det 399kr pr "dress" og om man da har dressen i 2år så blir det 199kr pr "dress" :)

 

Lykke til med valget.

 

...litt dyrt kan ofte være billigst og best i lengden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...