Gå til innhold

Er det dårlig gjort å lure alle rundt oss?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 jenter fra et tidligere forhold, min nåværende samboer har også 3 jenter fra tidligere. Nå venter vi barn sammen og har fått vite at det er en gutt:) Vi snakker om å lure de rundt oss med at det kommer ei jente til, slik at de blir overrasket når de møter oss etter fødsel og ser at det er en gutt. Er dette dårlig gjort? Tenker at det kan være dumt hvis noen kjøper gaver på forhånd, som er til jente, men sånn utenom det, så hadde det vært gøy og lurt dem.

 

Mange av de som vet at vi venter barn er opptatt av hvilket kjønn det blir denne gangen, med tanke på at vi faktisk har 5 jenter tilsammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke at det handler om å være selvopptatt..det er helt tydelig at mange rundt oss er opptatt av hvilket kjønn vi får!

Men det er sikkert smartere og si at vi ikke vet kjønnet..

 

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns du kan være ærlig å si at dere vet kjønnet, men ikke ønsker å dele det riktig enda.. tenker folk i din omgangskrets også er høflige nok til å la dere være i fred med det da... lure dem.. dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det er dårlig gjort, men jeg forstår virkelig ikke poenget? Hadde ikke syntes det var noe morsomt i det hele tatt, bare utrolig tåpelig.

 

Dessuten blir det litt sånn: "haha, dere trodde det var jente, men det var noe enda bedre, nemlig en gutt! Sprett sjampisen!"

 

Og uansett hva du måtte tro: Det er INGEN som bryr seg om hvorvidt du får gutt eller jente. Dog det virker som om du og faren er veldig opptatte av kjønn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle andre driter i hva dere får. Og når morsomheten avsløres vil dere bare fremstå som hjernedøde når folk får vite at dere visste det.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden! For noen surpadder her inne i kveld!

Ville gått for 'vet ikke'-varianten, så kan de bli overrasket etterpå. Skjønner godt at familiene maser litt om kjønn, det trenger ikke ligge så mye i det, vel?

Artig blir det, og den 'stakkars' gutten blir i hvert fall godt vant med å omgås kvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk spør jo bare fordi de er nysgjerrige, ikke fordi det betyr noe spesielt for de hva dere får. Så hva er i det hele tatt poenget med å lyve om hvilket kjønn dere får?

Det er ikke dårlig gjort, det er bare utrolig meningsløst!

 

Så er det da dere som må sitte der og fake overraskelse... Altså ENDA mer lyving?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok blitt litt oppgitt, for om du var en nær slektning eller venn av meg, så hadde jeg nok strikket et eller annet søtt og jentete til babyen, om dere sa at dere ventet jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hvordan jeg vrir hjernen min kan jeg ikke finne en eneste grunn til å lure folk, hva får dere ut av det?

 

Hadde heller sagt jeg ikke visste om det var viktig for meg at folk ikke skulle få vite hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke folk vil le av den "spøken", mest sannsynlig vil folk riste på hodet og baksnakke dere siden de ikke skjønner hva som er poenget, det er bare teit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, det ble gutt jo, så visst feil på ul! , går an å si det å, når man først skal dra spøken helt ut..folk som tar sjangs å kjøpe rosa kjole, må stå for det selv,og evt,bytte tøyet osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere sier at dere ikke vet, risikerer dere bare å få nøytrale klær og gaver.. Hvis dere lurer de og sier at det er en jente, kan nok folk som er tidlig ute med å kjøpe barselgave bli lettere irritert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette kan vel ikke være seriøst? Ingen vil vel synes at dette er noe morsomt i det hele tatt? Og som andre sier her; folk bryr seg ikke om hvilket kjønn barnet har, de spør fordi de er nysgjerrige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort ja, men først og fremst fulstendig tåplig. Hva er vitsen? Det eneste dere oppnår er at folk sløser bort penger på gaver som gutten ikke kommer til å bruke og at de lærer at dere ikke er til å stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lure noen? Og hva vil dere oppnå med det? Hva er vitsen?

 

Tror dere at folk vil hoppe i stolen og bli kjempeoverrasket over ta dere fikk et annet kjønn enn de trodde? Det fleste vil vel bare trekke på skuldrene og tenke noe a la "Ja vel, sier du det" eller kanskje noen få vil tenke at det var sikkert kjekt for dere ettersom dere har bare jenter fra før.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dårlig gjort, det er bare SINNSYKT TEIT! Hvem f bryr seg? Og hva er poenget? Like teit som min svigerinne som lurte svigermor til å tro at barnet skulle oppkalles etter svigermors mor, for så å kalle etter sin egen mormor. Så inni hestegampen teit og unødvendig, du er sikkert like fjern som svigerinna mi. At det i det hele tatt går an å lage noe nummer av sånt er meg helt ubegripelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg bare si meg enig med de fleste andre og si at det var en ufattelig tåpelig ide som jeg ikke skjønner vitsen med. Hadde dere vært i min omgangskrets så hadde jeg ikke brydd meg veldig mye om det ble gutt eller jente, men jeg hadde lurt på hva dere tenkte med eller på?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...