Gå til innhold

onanerer i barnehagen. Hvordan reagerer dere ansatte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi er rask å finne seg puter ol å gnikke seg på hjemme. Sier at hun skal gjøre det på rommet sitt eller på do når hun er alene og det fungerer. Men i dag i barehagen spurte de meg om jeg har undersøkt om hun har blærekatarr.Da sa jeg at jeg bare tror hun koser seg men at jeg vil de skal lære henne å ikke gjøre det foran andre...hva tenker dere som jobbe i barnehage om det? de sa det var greit og sa at de hadde sett flere jenter som holder på slik men vet ikke om de bare sa det for at jeg ikke skulle tro det var unormalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare si at det er ikke unormalt. Hadde praksis i barnehage for endel år siden og der var det ei jente som satt slik nesten hele tiden. Fikk da vite av de ansatte at det var helt normalt at jente oppdaget det var godt og holdt på slik akkurat som små gutter leker med tissen sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig normalt. Jobber i barnehage og har vært borti en del jenter (og gutter) som syns det er spennende og godt å ta på seg selv. Det vi gjør med det er å si at det er sånt man kan gjøre når man er alene og ikke i bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg reagerer når små barn onanerer mye. Vi har et fosterbarn i familien som har opplevd svært mye omsorgssvikt - hun onanerte på puter hele tiden da hun var mindre og dette var en psykologisk ting sa de - barnet hadde mye frustrasjon og usikkerhet og det kom ofte til uttrykk ved at de trøstet seg med onanering.

 

Viktig var det å ikke gjøre henne flau på det. Så det er jo veldig viktig å lære barnet å ikke gjøre dette på andre steder enn rommet sitt hjemme. Heller ikke i bhg. mener jeg, da det ikke skal være normalt å onanere når man er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min avd sier vi:

hvis du vil kose med tissen din så må du gå på do, for sånt gjør man når man er alene.

 

Er veldig vanlig, og er flest jenter som gjør det så åpenlyst, men det har sikkert noe med at det er lettere for dem, og ikke så synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for mange svar. Jeg har tenkt mye på det og syns det var litt rart. har aldri sett noen unger gjøre sånn men så jo på nett når jeg søkte at det var normalt. men uansett godt å høre at dere som jobber i barnehage har sett det før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tre eldste barn har alle hatt slike perioder, både guttene og jenta. Regner med at det kommer en slik periode hos minstebarnet også, det er helt normalt at de oppdager kjønnsorganene sine på denne måten.

 

Jeg har også bare sagt at de kan kose på badet eller på rommet sitt, men ikke i stua eller når de er sammen med andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må jo lære seg folkeskikk. Vi onanerer jo ikke på jobb selv om vi er der i 7 timer. Viktig at barn også lærer seg at slikt gjør man hjemme på rommet sitt og ikke når man er borte. Bhg er jo borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...