Gå til innhold

Synes hun spiser så liiite.. Hvor mye/lenge spiser deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er datteren min 5 mnd og noen uker... Synes hun spiser så innmari lite. Hun ammes hver andre/tredje time da, men uansett.. Hun spiser kun i 2-3 min, ALDRI lenger! :o) På natten går det 4-5 timer mellom hvert måltid..

Hun får nesten full porsjon grøt før hun tar kvelden.

Er mye melk igjen etter hun er ferdig.. Skjønner at hun får mye mer melk ut nå på kortere tid enn før.. men assa, såå kort tid? :P

Når vi var på 5mnd kontrollen hadde hun gått opp 700gram på 5 uker. Noen som synes det er lite? Det synes jeg.. :P Selv om de sa hun så "perfekt" ut.... Hun veier jo ikke så lite.. 6900 g. Men føles nesten ut som om hun ikke spiser noe!

Flere med småspiste bebiser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er hun vel god og rund og får nok i seg godt med mat. Så lenge hun trives, øker i vekt, sover godt og er fornøyd så må det jo være nok det hun får i seg. Grøt metter jo ganske mye, og som du sier selv så drikker de ganske fort når er så store.

Skrevet

Hun er ganske slank.. :P Så har lurt og lurt på om hun får i seg nok.. Hun kan være litt urolig av seg, men det har hun vært hele veien. Roet seg litt etter grøt-start. Hun sover ikke så bra på dagen, men på natta sover hun som en stein :o) Jeg har vel kanskje ikke så mye og bekymre meg over egentlig....

Skrevet

jenta mi er 6mnd. hun spiser seg ferdig på noen minutter. har syntes lenge at det virket som hun får i seg så lite pga det, men nå ser jeg at det er helt greit- hun styer det selv og hun tømmer ikke brystet for all melk. Hun virker fornøyd underveis i måltidet, og det gjør at jeg tenker at hun spiser seg mett. Hun går opp ca 130gr pr uke nå som vi har begynt med grøt. Vet at gjennomsnittlig vektøktning etter 3 måneder(eller 4mnd-husker ikke helt) er 100gr i uken, så da er det fint.

Dersom barnet ditt virker frustrert eller urolig under måltidet, kan det være hun ikke får ut nok melk eller så raskt som hun ønsker. evt kan du jo forsøke å tilby flaske i etterkant av et morsmelk måltid å se om hun drikker noe mer da: i såfall kan det være hun trenger litt ekstra. Da kan du jo se om hun blir mindre urolig med mer melk. Men, har forstått det slik at endel barn spiser skikkelig efffektivt med alderen, raske måltider;-) og virker hun fornøyd med fin vektoppgang er nok alt fint på den fronten.

Jenta mi ble ekstra blid når vi begynte med fast føde. hun virket fornøyd før også, men mer mat virket likevel å gjøre henne ennå mer bablende og fornøyd. selv

Skrevet

Min er snart 5 mnd, veier nesten 8 kg og er ca 65 cm. Spiser maks 1 pupp ved hvert måltid og maks i 5 minutter. Spiser ca 1/2 porsjon grøt til kvelds og evt litt banan/frukt/grønnsaksmos på formiddagen om vi er hjemme, for å få introdusert smakene. Hun vokser godt og får nok mat. Forrige baby brukte 40 minutter ved brystmåltid og spiste begge to, så her har det variert fra barn til barn. Jentebabyen din er sikkert rågod på å spise fort slik som min:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...