Anonym bruker Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Vi har tre barn i barnehage, alle på forskjellig gruppe, og alle foreldremøtene er uten barn og de er tre dager på rad. Uansett. Alle foreldre må ta meg seg kake, kaffe og noe godt å spise så vi kan lage koldtbord. Jeg syns ærlig talt ikke det er noe jeg ønsker å bruke verken tid, penger eller ork på. Jeg kan godt ta med kaffe, men å bake en jævla kake, ta med noe godt å spise "gjerne tapas" som det sto i brevet blir bare så jævlig sykt. De vil også gjerne at begge foreldre møter opp, men det er ganske vanskelig for oss voksne med tre barn på forskjellig gruppe. Regner med vi går begge to på det første og så en og en. Men ærlig talt. LAGE KAKE.. Ta med tapas. Hva FAEN? Misforstå meg rett, barnehagen er flott, men SU er KOKO og består av førstegangsforeldre som anbefaler sinnssyke matpakker i hytt og pine. De sender ut skriv ca 1 gang i mnd om at barna har for kjedelige matpakker (mulig det, men mine barn spiser alltid opp) og at det er fint om vi foreldre lager litt bedre matpakker, f.eks: biffsnadder med coscos, eggehakk med bacon og gourmetskinke, wraps med ost,skinke, kjøttdeig, blabla. Jeg mener. Hva faen? Hva er galt med brødskiver og frukt? P.S: Vi vil ikke ha yoghurt fordi da blir de andre barna sjalu.
Gjest sug lut Skrevet 15. september 2011 #2 Skrevet 15. september 2011 Hehe, barnehageforeldremøtehelvete er en egen kompetitiv genre for enkelte. Hvis du har tre barn i samme barnehage har jeg for det første symp for at du har tre så små på en gang, men utover det vil jeg anbefale at du går på ETT møte, om det ikke er særlige kampsaker du veit de gale vil kjøre gjennom mens du ikke er der. Drit i matpakkehysteriet, klart det er ok med variasjon men hei, ikke som tvang og så lenge maten er sunn og ungen er happy er alt greit. Og skal du ha med mat på foreldremøtet så er det aller enkleste og beste fruktspyd - å tre noen druer, bær og fruktbiter på pinner går kjapt og ser fint ut og tilfredsstiller alle.
Gjest amandine Skrevet 15. september 2011 #3 Skrevet 15. september 2011 Jeg hadde fått hetta av sånt! jeg orker ikke alt dillet rundt, jeg har da vel et liv for pokker! Samme greia med "mammafester" og "pappafester" og hele suppa. Jeg vil ikke bruke livet mitt på tull!
lilja70 Skrevet 15. september 2011 #4 Skrevet 15. september 2011 Gled deg; de blir bare mer og mer effektive når de blir korpsforeldre. Luten, PÅ SPYD??? Er du korpsmor, eller? Kjøp en vannmelon, chop den opp - så får du utløp mens du høgger laus (bruk den nifseste kniven du eier), sleng det på et brett. Jeg banner på at din mat blir spist først! Og for guds skyld: Gå på alle møta (du på tirsdag, han på onsdag, på torsdag får dere ha stirrekonkurranse), bruk tida til å reklamere for god gammeldags kneip med brunost, eller, enda bedre: smørelunch. -I barnehagen der mine minste gikk, betalte vi en tusing ekstra i halvåret, så handla de voksne inn kneip, kvitost, brunost og det de ellers hadde ork til å distribuere, så øvde ungene på bordskikk (kan du være så snill å sende meg... ).
Gjest amandine Skrevet 16. september 2011 #5 Skrevet 16. september 2011 Er fotball/allidrett/heste/klatremamma og har vært håndballmamma i mange år, har visst sluppet forbausende billig unna... I bhg hos oss har de smørelunsj som koster oss 350 kr mnd. Med bakeribakt ferskt brød, masse pålegg, frukt og knekkebrød til mellommat i samme pakke. Det er faktisk billigere enn om jeg skulle laget matpakkene selv, som jeg gjorde en periode før de begynte med smørelunsj.. Går an å foreslå! Vår bhg får mat tilkjørt fra en vernet bedrift i nærområdet.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2011 #6 Skrevet 16. september 2011 Håhå, vi hadde smørelunch før. Hi her. Men SU mente at det var en svært dårlig ting å ha smørelunch så de har fjernet det mot barnehagens vilje. Nå har vi smørelucnh 1 dag i uka. Need i say more? Fordi, SU mente det ble en slik økonomisk forskjell når det var smørelunch. Smørelunchen var slik: Vi kom med pålegg, de holdt brød. 1 gang i mnd kom vi med pålegg. SU så seg lei på at foreldre tok med first priceskinke, ost etc og derfor fjernet de hele ordningen. Det var for pinlig for de ungene som kom first price skjønner du. Jeg bare. Haha, WHAT? Min eneste kampsak er å få tilbake smørelunch. Det kommer ikke til å skje. Men veldig mange foreldre mener at siden vi nå kun har 1 måltid fra bhg sin side, så burde jo SU være generøse nok til å lage biffsnadder med couscous og fireretters de dagene det er. Siden vi tross alt burde ha matpakker fra en annen verden. Jeg tenker vi lager salat til det ene foreldremøte. la meg fortelle dere om sommerfesten vår. Vi hadde 100 kaker. SU sendte ut brev om at "Bak kake med barna!" - men det så ikke ut som det hadde vært en eneste barnehånd på kakebordet, men heller villa perlesukker. Der kom jeg med mine toro-muffins. Hahah. Følte meg så flott :-p
Gjest amandine Skrevet 16. september 2011 #7 Skrevet 16. september 2011 Hvor i alle dager er denne barnehagen fra galskapens indre? Takk for at du gjorde meg enda mer oppmerksom på hvor heldige vi er med vår..
Gjest sug lut Skrevet 16. september 2011 #8 Skrevet 16. september 2011 Er ikke korpsmor akkurat nå, men er de mer glad i spyd enn andre? Jeg synes jo fordelen med spyd er at man tilfeldig kan stikke noen i øyet når de prater for lenge, for eksempel, og få det til å se ut som en ulykke.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2011 #9 Skrevet 16. september 2011 Haha, Litt utenfor Oslo. Er ingenting galt med barnehagen. Det er SU som er GALE. Særlig hun som leder SU. Jeg mener det. Hun er bare sinnssyk. Hun er gal etter sunnhet, og det er bra, men i et av disse flotte forslagene om hva vi kan smøre på matpakkene (siden frøken SU er lei kjedelige matpakker) så har hun skrevet "Litagobolle med karamell og eplebiter" ?!?! Haha... Det med spydet var en god greie luten. Da kan jeg stikke su-lederen i øyet
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #10 Skrevet 2. oktober 2011 Hehehehe! Du må holde oss oppdatert om denne gøye barnehagen HI...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå