Gå til innhold

Huff, noen som vet utfallet fra rettsaken til Anette idag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

De følger noen prinsipper fra en forfatter som heter Kari Killen, hun har skrevet ei tjukk bok som heter "Sveket".

 

Anette blir sett på som umoden, psykisk syk (var innlagt for noen år siden), hun kommer rett fra en tilværelse i Barnevernet, alenemor, de mener nok hun har dårlig økonomisk evne, ustabilt bosted, ikke fast jobb o.l.

 

Så ut fra slike risikofaktorer gjør de noe så drastisk som å hente barnet fra barselavdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er desverre mere i denne saken en dere vet.. Er bare under SÆRS spesieller situasjoner barn blir hentet alt på barsel.. dere må slutte å tro på alt når dere bare har den ene siden av saken.. jeg kjenner desverre til denne saken :( og er BRA at barnevernet er inne i bildet og er absolutt barnets beste dette her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det umulig å si noe om en sak uten å vite alle sider. Men nå kunne dette like gjerne vært meg. Jeg ble selv ung mor, før jeg ble mor var jeg psykisk syk, veldig ustabil og slet på mange områder. Jeg hadde støtte av en sterk familie så barnevernet var aldri innblandet i mitt tilfelle. Fikk kontakt med en fantastisk helsesøster som fulgte oss opp. Jeg valgte å bo sammen med familien første året, barnevernet ble aldri innblandet, bla. fordi helsesøsteren og fastlegen min viste at hvis de hadde fått snusen i dette så hadde barnet blitt tatt fra meg på barsel allerede pga min historie. Jeg hadde episoder med sykdom etter jeg fikk barnet, men det har aldri gått utover barnet fordi jeg har søkt hjelp selv i tide.

Vært innlagt en gang etter jeg ble mor, da frivillig.

Nå er jeg frisk, eller symptomfri siden jeg går på medisiner, lever et normalt liv, er godt gift, har fått flere barn og er som alle andre mødre. Takket være at jeg nettopp fikk en sjanse til å vise at jeg kunne være en god mamma for barnet mitt. Hadde de tatt fra meg barnet så tror jeg ærlig talt at jeg ikke hadde overlevd, da hadde jeg nok blitt sykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle har en oppegående familie i ryggen. Desverre er det ofte en ond sirkel, der genrasjoner på genrasjoner har samme psykiskelidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ganske vanlig at de som selv er barevernsbarn blir fratatt barna, og da lurer jeg på hva vi skal med et barnevern når de ikke greier å få folk på rett kjøl så de blir skikket til å ta seg av barna de selv får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal si noe om det da, og ikke bare sitte der å hinte? Blir så provosert av folk som kommer med sånne hentydninger uten å si noe mer. Enten sier du alt eller ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk vel denne jenta tilbud om plass på mødrehjem og oppfølging/hjelp, men hun nektet. Hun ombestemte seg ikke før det var for sent, og nå forteller hun ikke at hun i utgangspunktet nektet å samarbeide, men bare at hun til slutt sa ja... Hun har enten fortrengt eller glemt at hun i utgangspunket nektet å samarbeide med barnevernet.

 

Barnevernet har taushetsplikt, og vi kan absolutt ikke ta parti uten å ha hørt begge sider av saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...