Gå til innhold

Ser det diskuteres bursdag her, så da fikk jeg også noen spørsmål :-)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jr. har selveste dagen sin i romjula. Vi har pleid å ha barnebursdagen i begynnelsen av desember, så vi har jo veeeldig god tid på oss.

I år har jeg lyst til å leie inn en magicer. En kompis av eldste som vist nok er kjempe flink. Har fått en meget meget "vennlig" pris av han fordi det er oss. Men vi må booke denne karen litt raskt for å være sikker på å få han.

Det jeg lurer på er..... er det feil av oss og leie inn denne magikeren, lager jeg litt mer ut av bursdagen i forhold til hva andre foreldre vil føle av press for når dem skal ha selskap? Vet at når eldste var i bursdagsalderen så ble det etterhvert et "press" blandet en del av foreldre om å overgå hverandre. Tok rett og slett helt av. Hjemmebursdager var plutselig ikke akutellt lengre. Toppet seg når en av gutta skulle ha småfly-flyvning i selskapet sitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Filifjonka

Jeg ville ikke følt det som et press at du gjorde noe slikt. Men jeg er heller ikke typen som føler at jeg må konkurrere med andre om barneselskaper :-). Her hvor jeg bor er barneselskapene alt fra 2 timer i hjemmet med pølser og kake, til skogstur med grilling og akebursdager ute.

 

Jeg gleder meg på mine barns vegne når de blir bedt i et selskap utenom det vanlige og får oppleve noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller satt pris på at noen gidder å gjøre noe litt annerledes i en barnebursdag og ikke minst gidder å legge litt penger i det. Selv ser jeg ikke på dette med barnebursdager som en konkurranse, men jeg vet jo om mange foreldre som gjør det. Du kjenner foreldrene best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svarene.

Jeg grøsser ennå med tanken på hvordan det tok av når eldste dreiv med barnebursdager. Og dette er Oslo øst faktisk. Men det var foreldrene som startet det og ungene ble faktisk dratt med.

 

Foreldrene til de barna yngste går på skolen med kjenner jeg ikke. Han har akkurat begynt i 1.klasse og vet så vidt hvem noen av foreldrene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke sett på det som noe problem. Hvis barnet liker trylling kan det være gøy. Det er vel ikke noe værre å invitere en tryllekunstner enn å ha stort selskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...