Gå til innhold

Sønnen min som blir to skal få briller og lapp.. hjelp


Gjest Ingen skal få!

Anbefalte innlegg

Gjest Ingen skal få!

Sønnen min skjeler og har elendig syn. Nå skal han få både briller og lapp men han er jo en veldig hardfør guttunge som har ødelagt x antall briller av meg og pappan sine + egne solbriller.. Hvordan lære han til at han m åvære forsiktig med brillene? Han er jo ikke forsiktig med noe. Han snakker ikke så godt heller så å forklare han det er delvis nyttesløst og hjelper lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vinterbrud

Til barn får du glass som ikke knuser når de ramler ned,det er et must på barnebriller.

Angående lapp har jeg ikke noen erfaring å bidra med.

Men sørg for å forsikre brillene dere kjøper til han,da får dere reparert brillene hans gratis på brillebutikken dere handlet brillene.

Ellers er det vel å være streng og passe på at han ikke får ødelagt brillene sine.Kanskje han vil synes det er bra med briller,at han vil merke at synet hans blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen skal få!

Det var en god ide. Han ser veldig dårlig +4 og +5.5 og skjeler. Så han må jo ha utbytte av det. Syns synd på gutten min. Storesøster er veldig sjalu fordi han skal få lapp. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ingen skal få! Dattera vår var 2år når henne begynnte med briller, med litt øvelse og hjelp i fra bhg så kommer det til og gå kjempefint. Få veldig viktig at bhg også stiller opp. Anbefaler Lindberg brillene for de er så myke og knekker nesten alldri. Dattera mi har dem og vi er superfornøyde. Hun bruker også lapp på øye pga skjeling . har +6,5

Du får fortelle han at nå er han akkuratt som kaptein sabeltann :)) hehe..... Lykketil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen skal få!

Hei og takk for svar. Fryktelig å vite at han har hatt så dårligsyn og ikke kan si ifra. Det forklarer hvorfor han er så aggresiv og ufin og masse annet. Ble helt trist da legen sa at han kunne bli blind :-(

 

Vi har kjøpt bamsebriller - venter på å få de. Gutten driter i kapteinsabeltann, men storesøster vil veldig gjerne bruke lapp hun også.. ha ha ha..

 

Han er min tredje, men med så dårlig syn så blir jeg redd for tvillingsøsteren, kanskje hun har dårlig syn og? Har du sjekket din minste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen din kan kysse seg bak, for blind blir han ikke.....synet til dattera mi har blitt bedre ......... Ja han skal også testes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun erfaring med briller.. Min var så mye sint i bhg så ppt ble koblet inn.. De lurte på om han hadde dårlig syn, og jo visst hadde han det.. +7,5 og +8. Hos oss gikk brilletilvenning supert.. etter 1 uke tok han dem omtrent aldri av. Vi kjøpte briller som kan bøyes i alle mulige retninger uten å knekke.. Bare byttet glass, fordi de blir fryktelig ripete. (selv med ripebehandling) Eter 6 mndr må vi nå bestille glasspar nr 3 snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han KAN bli blind, iallefall om han ikke bruker lapp...svigerfar var blind på det ene øyet fordi han ikke brukte lapp som liten. Vår mellomste skjeler også og har dårlig syn - +6 og +7,5 og begynte med briller da han var rundt tre. Begynte også med lapp samtidig. Skjelinga har også blitt mye bedre, men helt bra er det ikke. Sannsynligvis får du dekt brillene hos nav - iallefall om de brukes som ledd i behandling av skjelinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...