Gå til innhold

Barneselskap!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart ha vårt første selskap med de fra barnehagen og da dukker det opp mange sp.mål :P

Men det jeg lurer mest på er hvordan vi skal gjøre det her.

Vi har bestemt oss for å invitere de største (på 5) og de som er på samme alder som min (4).

Så den saken er jo grei, men.. jeg har fått høre at det ikke er nødvendig å invitere småsøsken, men er så usikker på om jeg har samvittighet til å gjennomføre det, hehe.

Av de som skal bli invitert er det 3 stykker som har småsøsken (på 2-3 år), og noen av de minste leker iblant med sønnen min. Hvor mye får egentlig 3-åringer med seg, tror dere at de blir lei seg når bare storesøster/storebror får kommet?

Må legge til at i den bhg er det vanlig å begynne med selskap fra 4 år. Så det er ikke noen som har hatt selskap av de minste, såvidt jeg vet, med unntak av 1, som sønnen min ble invitert til, men det tror jeg bare var fordi storesøsken hadde bursdag samme måneden, og at de da bare slo det sammen.

Hadde først tenkt å invitere 2 av de minste, da de leker med sønnen min av og til, men da blir det jo fort til at det er best å invitere alle på det alderstrinnet, og plutselig kan det jo bli litt for mange barn i forhold til hva vi har plass til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 3-åring og en 5-åring som går på samme avdeling i barnehagen.

Hverken jeg eller de forventer at når den ene blir invitert skal den andre bli det også. de blir heller ikke sure eller skuffa, de skjønner at slik er det.

Så ser ikke at du trenger invitere noen av små-søsknene.

Skrevet

Takk for svar.. det var vel noe av det samme de sa de som jobber i barnehagen, så burde vel egentlig bare invitere de eldste.

Men noen som kan svare på det med at sønnen min leker litt med 1-2 av de minste.. tror dere det har stor betydning for ham og dem at de blir invitert, eller er det kanskje like greit at han får en dag hvor han leker mer med de på egen alder? Kanskje han da blir litt mer kjent med de som han etterhvert skal begynne på skole sammen med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...