Gå til innhold

Vil dere hjelpe en småbarnsfamilie med å bli sett?


Tøvsjura

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har meldt oss på "Finnland og strand- hva får du aldri gjort?" i håp om å få hjelp til vårt problem. Lurer da på om det er noen her inne som vil hjelpe oss med å bli sett? Dette er ikke en "stemme-konkurranse" hvor man må ha flest stemmer for å kunne vinne, men dersom flere går inn og trykker "liker" under bildet vil dette hjelpe oss i å bli sett og kanskje vi er blant de 10 heldige som vinner hjelp til å løse problemet?

 

Vi setter stor pris på alle som vil hjelpe oss! :)

På forhånd takk!

 

http://finnland.finn.no/problemgalleri/taklos-familie-paa-5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingen skal få!

Kan jeg bare spørre om en ting.. Hvorfor har dere prioritert å pusse opp inne når dere vet at vinteren kommer og taket er ødelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi yttertaket var tett, noe vi ble fortalt på visning. Det rant ikke vann inn i huset. Skadene har oppstått fordi tidligere eiere har forsøkt å gjøre noe med taket en gang i tiden og ikke har sørget for grundig lufting, dermed har det oppstått kondens som igjen har forårsaket råteskader. Vi begynte derfor innvendig med bakgrunn av at taket var tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeeh??? Kjøp dere "Gjør det selv" maxbo boken!

 

Råd nr 2 søk hjelp hos sosial kontoret, det er de som må skaffe dere bolig, når denne nå ikke er beboelig.

 

Nr.3 Har dere ikke forsikring? Innbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma til 3 gutter: du kan jo ta med deg "Gjør det selv"-boken din og se om du klarer å skifte ut takkonstruksjonen? Dette er ikke en jobb for en hobby-snekker!

 

Angående nr.3 - dette er ikke noe en vanlig forsikring dekker, da dette kommer inn under "alvorlige skjulte feil og mangler på kjøpt bolig", dette er en sak som går på eierskifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingen skal få!

Du har jo skrevet at du har visst fra dag1 at taket må byttes... Syns det er merkelig at så mange prioriterer å pusse opp inne når det faktisk er slike ting som tak o.l som teller.. Dårlig prioritering. Du får gjøre som oss andre, bruke egne penger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så sure svar du får. Gud hjelpe meg om noen kan gjøre noe for andre og ikke minst glede noen fremmede med å trykke liker....

 

Nå har ikke jeg lest hele bakgrunnen din og heller ikke trykket på linken, men fy søren så ufine svar. Er det kun janteloven og sjalusien/misunnelsen som råder her inne??

 

Vel, vel. Gud forby å be noen om hjelp og gud forby å strekk ut en hjelpende hånd her inne. Tror ikke jeg tørr be noen om hjelp her inne noen sinne for man risikerer jo både gapastokk og påfølgende halshuggen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skal få!: Jeg har ikke tatt med hele konteksten i bidraget på finnland.no! Hvis du leser samme innlegg på anonymforum så ser du hva jeg har svart.

 

IGJEN: Vi visste IKKE om at takkonstruskjonen var råtten, for dette er ikke noe man ser med det blotte øye, det kan ikke ses innenfra. Takkonstruksjonen er en del av husets skjelett og er med på å holde huset oppe, det er dette som ligger under alt av takstein/plater, papp, lekter, undertak. Når et TAK skal skiftes, ja da er det TAKET som skal skiftes IKKE konstruksjonen.

 

Si meg, hva legger dere i å bytte et tak? For slik mange av dere skriver her inne så virker det som om dere tror det er normalt å rive hele 2.etasje og reise ny konstruksjon, men da kan jeg informere om at dette ikke er vanlig.

 

Og som har skrevet tidligere så var taket TETT, det måtte skiftes pga ALDER ikke lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dotten: Takk for støttende ord. Blir helt matt av all kritikken, mangel på empati osv. Men i grunn, jeg hadde regnet med dette da jeg la ut linken for gud forby om noen skal få hjelp her i landet! Godt det ikke er en "stemme-konkurranse" da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he. Bare hyggelig! Ja godt det ikke var stemmekonkurranse, men det er jo mange som legger ut linker på det når de ønsker at sitt barn skal bli Lano-ungen eller noe annet man kan vinne.

Om man ikke ønsker å bidra kan man egentlig bare "holde munn" og la være å slenge med leppa. Det er mye hyggeligere så slipper man å skape en sur stemning. Synd ikke alle er like perfekte som oss da. Fnis.

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen skal få!

Har ikke svart deg på noe som helst Nisse Noppe. Jeg står for min mening og det er at det er idiotisk å få et "villa-whatever"hjem innvendig istedet for å ta tak i virkelige ting.

 

Hva jeg legger i å skifte tak? Jeg legger spare penger/øke lån/få fagfolk til å gjøre det. Prioritere ting som dette. ALLE huseiere vet at tak MÅ prioriteres. Derfor syns jeg det er dumt hvis de nå mener de ikke har råd til å fikse det. De hadde jo råd til å fikse alt annet som ikke trengtes og da vitner det for meg om en familie som ikke egenltig har råd til huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ER HI så du har svart meg.

 

Les trådene igjen du, så blir du nok en smule klokere du også. Men for syns skyld kan jeg jo gjenta meg selv: Vi hadde kjøpt alt av materialer til skifting av TAK, men det går jo ikke an å legge nytt tak på råtten konstruksjon. Dette er noe som ligger under takstein/plater, undertak osv og det er ikke vanlig at man river alt av taket for å "se" om kontruksjonen er råtten, den skal vare i mange, mange, mange år den! Og som jeg har nevnt tidligere, fagfolk har vi i familien og det ble avgjort at vi kunne vente med skifting av tak 1 sesong da det faktisk var tett.

 

Og sånn for informasjonens skyld: utskifting av kontruksjon er uhyre dyrt og ikke noe de fleste har "råd" til sånn uten videre, man kjøper da ikke et slikt hus om man hadde visst om det på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen skal få!

På anonymforum skriver du at dere har brukt 500 000 på innvendig oppussing.. Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor dere ikke begynte med taket, og dersom saken virkelig ER så god som du fremstiller den så vil nok eierskifte dekke dette.. Jeg syns det er uansvarlig og jeg syns du er direkte frekk som ikke godtar at andre har den meningen. Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Direkte frekk? Det er det du som er som hevder vi er de ansvarlige osv. hadde du vært i våre sko hadde du også følt det slik, for dette er ikke noe man skal være nødt til å forutse ei heller oppdage når man har kjøpt et hus hvor taket er tett.

 

Jeg har gjentatt meg selv ørten ganger: utskifting av taket ble utsatt i samråd med fagmann og hadde ingenting å si for skadene vi har oppdaget i ettertid.

 

Og nei, å krangle om utbetaling/erstatning osv. med forsikringsselskapene er nesten umulig, og dèt er det ikke bare vi som sier.

 

Ha en fin helg du og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen skal få!

Skaff dere en god advokat. Jeg vet det er kjipt når ting ikke går som planlagt, vi har nettopp hatt håndverkere som ødela hjemmet vårt. Men med en god advokat fikk vi det faktisk dekt.

 

Lykke til. Håper barna slipper å bo i et kaldt hjem i hele vinter, og derfor har jeg også stemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver å få forsikringsselskapet til å dekke dette og har advokat, men det er 50/50 sjanse. Det kan ta mange, mange måneder før vi blir hørt så da denne konkurransen dukket opp tenkte jeg "hvorfor ikke prøve?" det er jo lov. Vi finner vel en eller annen mulig løsning til syvende og sist.

 

Takk for innspillet ditt og jeg beklager om jeg virket krass i svarene, men når man føler seg angrepet fra alle hold blir det dessverre slik noen ganger.

 

Ha en riktig god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har herved stemt den takløse familienopp og frem. Ønsker dere alt godt og en varm vinter i møte. Sitter selv med plagsomt mye som skal pusses opp, INKLUDERT TAKET ( Ingen skal få...lol) badet OG kjøkkenet:)

 

Så når de er ferdige hos den takløse familien kan de bare komme hit og brette oppp ermene. Heretter kaller jeg deg Ludderet, Ingen skal få!

På msn:))

Du er fortsatt bare sur for at du ikke greide å lese den teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...