Gå til innhold

Hvor mange her på forumet krever av nykjæresten...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

... at han sjekker seg for kjønnsykdommer før de dropper kondomen? Eventuelt bruker kondom HVER gang de har sex?

 

Har hatt 4 forhold i løpet av livet, og bare i mitt første (der jeg for øvrig også var jomfru) fikk jeg beskjed om å sjekke meg for HIV, klamydia osv. De andre har aldri spurt, og jeg har aldri spurt dem. Har sjekket meg hver gang det ble slutt, men aldri hatt noen sykdommer.

 

Så, hvor vanlig er det? Lurer på om jeg skal ta det opp med nykjæresten, men vet ikke om det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det. Helt naturlig. Man vil jo ikke risikere noe. Greit å bruke kondom frem til dere begge er sjekket. Og kanskje frem til en av dere tør be den andre om å sjekke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte veldig på det da jeg ble sammen med sambo, men ba ikke om det. Grunnentil at jeg tenkte på det var at jeg rett og slett ikke stolte på hvor eksen hans hadde vært. Ser egentlig ikke problemet med å spørre om man også sjekker seg selv, for dere ønsker vel ingen av dere å smitte hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sex med kjæresten uten kondom før jeg VET at han er frisk. Nå har jeg ikke hatt så mange sexpartnere, så antall tester var begrenset ;)

 

Kjønnssykdommer er ikke noe man SER, så fatter ikke at så mange utsetter seg selv og sin helse for risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Durex har latexfrie kondomer (husker ikke navnet på dem).

 

Det er da helt naturlig å spørre når han sjekket seg for kjønnsykdommer sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger ikke med folk som har ligget rundt, og ber om at de sjekker seg. Han jeg er forlovet med var faktisk jomfru da vi møttes, han var 25. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme for meg sjekker meg anna kvart år. Vil jo ikkje ha Kreft der nede.

 

Rekner med att alle sjekke seg neden til anna kvart år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit å sjekke seg. Det vitner jo om ansvarlighet og er jo noe partneren burde bli glad for, hvis han er en seriøs type. Om det er vanlig er jo ikke relevant, det som teller er om det er hensiktsmessig å sjekke seg, og det er det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...