Gå til innhold

Dere flinke, kreative kakemammaer:


Strandloppa og lillebror

Anbefalte innlegg

Hvor i all verden får man tak i sånn plast til å ha rundt ostekake? Sånn at man kan lage porsjonsstykker? De ostekakene man ofte får på kafeer, blir servert på den måten. det ser så fint ut, og jeg vil også lage det. Nå har jeg leita iherdig på nettet lenge, men finner det ikke. Aner ikke hva det heter engang.

Noen som skjønner hva jeg mener, og som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan evt lage det selv.

klipp en remse så bred du vil ha kaka høy og fest med teip.

så er det bare å løfte av når kaka er stiv.

bruk sånn plast til å ha på overhead, den er litt tykkere.

eller dobbelt lag matpapir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette forstod jeg ikke helt (noen som har teskje, he, he).

 

Vi du skjære opp kaken i stykker på forhånd og ha plast på hvert enkelt kakestykke for å lette serveringen? Slik forstod jeg innlegget ditt. Men når du ble så begeistret for et forslag om å lage en ring rundt hele kaken så ble jeg litt i stuss...

 

Hvis det er enkel servering som er formålet så har jeg en alternativ løsning, nemlig denne kakeservereren:

http://www.enklereliv.no/productDetails.aspx?catId=0&pId=3296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har laget prosjonsostekake til 5åringen min da hun hadde bursdag - fordi det er favorittkaken hennes ;) Da tok jeg rett og slett en liten skål med en liten kant på og trykka kjeksbunnen ut i den. Så tok jeg aluminiumsfolie og bygde opp kanten...teipet og styra litt for å være sikker på at det ble tett mtp gelèen. Den ble kjempesøt, og jeg kan fint gjøre det igjen :)

 

Skjønte du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den skjønte jeg. kjempesmart!

Og blomstre, jeg skjønner godt at du ikke forstod hva jeg mente, for det var klønete forklart av meg.

Tusen takk alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...