Gå til innhold

Hva FUNKER mot katt i hagen, uten å skade katten??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

chili!!!

 

Strø ut chili der de bruker å gjøre fra seg. De lukter bare EN gang.

 

Skader ikke, men det er nok rimelig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprut vann på de, eller legg ut sitron, chilli, pepper eller lignende ting som katter ikke kan fordra...

Viss katten har tisset på trappen din og du vasker med sterk såpe vil du forverre problemet siden katten tror at det har vært en "rival" der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legge ut sitrusskall, fy-spray, eller rett og slett skremme dem vekk, enten med å bråke eller sprute vann på dem. Men ikke gjør det på vinteren da, for da kan katten fryse ihjel. Katter er middelhavsdyr og har ikke fettlag i pelsen slik som nordiske dyr har. Derfor er de veldig sårbare for kulde og hvertfall når de er gjennomvåte til skinnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter liker ikke hvitløk, vet jeg ... Så hvis du vil gjøre et forsøk så billig som mulig ville jeg anbefalt deg å kjøpe et par hvitløk, knuse noen fedd og legge disse i hagen der katten pleier å vanke. Definitivt ikke skadelig i hvert fall, og siden jeg selv syns hvitløk lukter ganske godt ville det vært vinn-vinn for meg om katten også holdt seg borte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bråke eller sprute vann på dem kan gjøre dem til nervøse katter. Noen har gjort dette mot min katt, og hun er nå et nervevrak. Bruker myyye på dyrlegeregninger, antidepressiva (Faktisk) og feliway.

 

Legg ut hvitløk eller sitrusskall. Ikke skrem dem. De gjør ikke ting for å være slemme, husk det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spray eddik rundt husveggene! Jeg holdt på å bli sprø her for en tid siden da et kattevrak hadde tisset på grunnmuren til huset og hele underetasjen stinket. Googlet og fant at det eneste jeg hadde i huset som kunne funke var eddik. Det holder kattene vekke, og tar tisselukta i samme slengen. Enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...