Gå til innhold

Har dere fortalt det til noen, og i tilfelle hvor mange og hvem?


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Jeg har sagt det til min beste venninne, min arbeidskollega som jeg deler kontor med og sjefen min. Må vel si det til kiropraktoren også når jeg skal dit senere i dag... Har egentlig lyst til å juble det ut til hele verden, men resten får nok vente litt :-) Er jo bare 4+ett-eller-annet enda, hehe.

 

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil vente så lenge som mulig med å fortelle det, synst det er kjekt å ha en liten hemmelighet! Har fortalt det til en veninne som skal gifte seg i USA om en måned, for å forklare hvorfor jeg ikke kan komme (frem og tilbake på fire dager blir for mye for meg i første trimester...), og kommer til å fortelle det til mamma når hun kommer på besøk om to uker (da er jeg 8+6), men ellers vil jeg vente til etter ultralyd i uke 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ca 8 uker på ei. jeg har fortalt det til ALLE! mange vil nok se på det som ganske dumt. i og med at jeg enda ikke er utenfor fare. men jeg tenke sånn at jeg vil dele dette lille vidunderet med alle, alle som vil ta en del av det skal få lov. allerede nå. Men jeg har også tenkt at hvis ting skulle gått galt kan det også være en trøst å ha så mange å dele sorgen med. å ikke sitte alene med det. et svangerskap er jo helt naturlig, og ikke minst fantastisk. jeg tror og håper dette går min vei, men skulle det ikke gjort det. så er jeg i allefall ikke alene i sorgen som da vil følge :)

 

lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 uker på vei bare selv og er førstegangsfødende..Vi har fortalt det til familiene våre begge to, pluss bestevenninna mi og hennes mann. Fortalte det til hun fordi hun er også gravid og fortalte det til meg med en gang. Synes det er greit å ha støtte hvis det skulle skje noe. Samboeren min drar offshore i 4 uker snart og da er det greit å ha et støtteapparat. Grunnet mye magetrøbbel og sykmelding kommer jeg til å fortelle det til sjefen min neste uke. Hadde tenkt å vente lenger, men legen rådet meg til å bare si det så hun vet at det ikke baaare er magetrøbbelet;)

 

Lykke til!

Det er en stor glede, jeg våkner og er overrasket hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det til foreldene, søskena våre og de nærmeste vennene. De samme fikk vite det sist når det ikke gikk så bra og følte ikke det var vanskelig i etterkant. :) Er 6+5 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har sagt det til omtrent alle jeg å.... jeg klarer ikke å skjule det må bare dele de gode nyhetene med engang .. kan jo være dumt men håper det går bra denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det til foreldrene mine og to venninner. Prøver å holde det skjult så lenge som mulig, orker ikke så mye mas og gode råd fra alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 7 uker på vei og vi har sagt det til foreldrene våre og jeg har sagt det til to venniner. Har kjempe lyst å si det til flere av venninene mine, men er også redd for at noe skal gå galt. Jeg skal på tidlig ultralyd i slutten av september og dersom alt er bra da, kommer vi nok til å si det til flere. Tror folk er veldig forskjelli når det gjelder det å fortelle til familie og venner. for vår del er det vanskelig å holde det sjult, pga alkohol. vi er unge er alltdi med på fest og plutselig kan ikke jeg drikke. dersom en jente ikke drikker på en fest så kommer spørsmålet med en gang! Gleder oss kjempe masse, tenk at vi skal bli foreldre. krysser fingrene for at alt går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det til mamma,Søster'n og 3 veninner.. Ja,min kjære også selvsagt.

Vil ikke si det til noen flere.. Spesielt ikke siden vi ikke vet om det går bra og siden tvillingene bare er 3mnd og 1 dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Mannen min har fortalt til sin nærmeste kompis + sjefen sin)..Jeg har fortalt til ei venninne+ to kollegaer som jeg jobber tett med pga at bekkenløsningen melder seg allerede. Angrer litt på at jeg fortalte til sistnevnte, for den ene av de to, som er mann, vet ABSOLUTT ALT om svangerskap og hvordan det er å være gravid (må jo le, da..) er ei uke siden jeg plompet og er møkklei av å høre på ham..men,men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalte det til 4 vennepar som viste om at vi prøvde å få barn. Dette er et lite prøverørs mirakel og vi har derfor fortalt det til noen få at vi prøvde.

Familien er helt uvitende og får ikke vite det før uke 12. Jeg har veldig lyst til å fortelle det til familien, men synds det er tryggest å vente. Dette vil bli første barnebarn på begge sider.

Jeg er 50% sykemeldt pga kvalme, men har ikke sagt sannheten ang årsak til sykemeldingen på jobb synds det er altfor tidlig, jeg er 5+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er bare 5+3 og vi har ikke fortalt det til noen. Kommer til å vente til godt inn i 2.trimester med å fortelle det til familie:-) Men forteller det til bestevenninnen min og mannen hennes neste uke,for da skal vi ut å spise sammen.....og det blir ikke mulig å skjule at jeg ikke drikker vin...er vanligvis veeeldig glad i rødvin;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare 4+5 og veldig redd for at det ikke skal gå bra denne gangen heller, så jeg har bare sagt det til ei venninne som har fulgt meg igjennom alle prøve periodene. men hvis jeg fortsatt er gravid til neste helg så må jeg nok fortelle det til mamma, søsteren min og hennes kjære. Vi skal nemlig på hyttetur og har lenge snakket om hvor deilig det skal bli å kose oss med litt rødvin og bare slappe av. Så de vil nok skjønne det ganske fort hvis jeg sier nei takk til vin. ;P

 

Jeg tror også at lillegutt har veldig godt av å få småsøsken. Han er nemlig først ute i familien, så han har alt av besteforeldre og tanter osv for seg selv, og det merker vi veldig godt. Men ellers tror jeg det skal gå greit med en til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte svaret ditt, og kan relatere meg til det. Man må jo bare tenke på hvem man vil skal vite det dersom det går galt, og begrense seg der.

Jeg har fortalt det til mine nærmeste venner og moren min, men ville fortalt det til de aller fleste om ikke det var for at mannen min holder igjen.

 

Jeg har hatt lyst på nr to siden frøkna var omtrent året - som nå er et par år siden - så jeg også har lyst til å rope det ut fra hustakene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...