Gå til innhold

usynelig tannregulering....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er overbitt, skulle hatt regulering da jeg var mindre, men mine foreldre hadde ikke råd.

nå er jeg 23år, sliter veldig med at jeg er overbitt, og prøver å gjemme tennene mine på bilder, når jeg smiler, snakker osv...

jeg har egentlig veldig fine tenner, null hull og hvite.

jeg lurer rett å slett på å ta regulering på bak siden av tenna, så kalt usynelig regulering.

det koster svin! men jeg tror det er verdt det!

noen her som har hatt det? erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt det nei, men det er da ingen krise å ha reguleringen på utsiden av tennene selv om du er voksen!

Skrevet

Synd at foreldrene dine ikke prioriterte regulering til deg, trodde det var elementært.

Du kan få gjennomsiktige på framsiden da;)

Vil du betale mye mer for max to år med regulering?

Skrevet

jeg er 1 cm overbitt. så vet ikke helt.... er nok hvertfall 2 år jeg må ha...

søster og bror har begge hatt 2år.

det er vel bare de klossene forran han er gjennomsiktige? ikke selve "tog linja"?

jeg vet at mine barn også mest sannsynelig må ha regulering da jeg både jeg og pappan har hatt tenna på tørk, han hadde regulering da...

vet jeg kommer til å føle meg så mye bedre om jeg hadde fått fikset tenna mine....

sikkert kjempe dumt spm, men vet dere hvordan det er med regulering og oprasjon? tenkte på siden man må ta av alle kjeder, ringer, piercinger osv.... hva med regulering?

Skrevet

Hei !

Jeg var 6 mm overbitt og tok regulering i voksen alder, tok den av ifjor og jeg er 35 år...

Jeg hadde "usynlig" men den synes jo... Følte meg ikke vel med den!

Sosialt sett droppa jeg det meste for å si det sånn ;-) Dessuten er det viktig å påpeke at for meg var det smertefullt, det vil si at jeg fikk hodepine og nakkeproblemer, og masse gnagsår!

Etter stramming er det grusomt. Tennene på voksne sitter mye hardere..

Jeg tok av den for tidlig , orket rett og slett ikke mer. Men resultatet er jo mye bedre, er nå 3 mm overbitt. Jeg ble antatt å bruke den 1,5 år og gjorde nettopp det, men hadde jo behøvd lenger tid for å få det "perfekt".

Ja det koster, men man betaler jo for hver gang du er hos tannlegen, det blir gjennomsnittlig en tusing hver gang. Det som er dyrest er å ta den på og av.

Dette er min erfaring med tannreggis, jeg ble frarådet på baksiden av tennene, da det er enda vondere!

Jeg er glad for at jeg regulerte, men husk at det kan være slik som jeg beskrev.

Skrevet

Både mannen min og søstra hans har hatt på baksiden. Søstra har det vel enda.... Ingen av de som har sagt noe om at det var plagsomt på noe vis..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...