Gå til innhold

Endelig hjerteslag! (etter blødninger)


Januargull09_MaiskattPåVei

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har holdt litt lav profil, for jeg har hatt en god del blødninger. Er i uke 6+3. Hadde blødninger sist svangerskap også, og da gikk det lykkeligvis bra! Men jeg klarer ikke unngå bekymringer allikevel. Man vet jo aldri 100%...

 

Men, etter en veldig litsom uke, med legevaktbesøk og alt, pgs blødning, var jeg i går ettermiddag hos en veldig fin gynekolog. Der fikk jeg omsider se sterke og fine hjerteslag på skjermen! Fikk t.o.m. et lite bilde :) Jeg ble så letta at jeg fikk tårer i øynene. Hadde igrunn forberedt meg på det verste. Men så ble det altså et betryggende besøk :)

 

Det kan hende jeg vil blø igjen, men legen sa at når de har sett fosteret vokse som normalt, og at hjertet slår, da er oddsene veldig gode for at det skal gå bra. Min kropp er kanskje bare slik som lett blør under graviditet. Jeg føler meg forsiktig optimistisk!

 

Håper det kan være til betryggelse for andre som evt har blødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, må være en deilig og betryggende følelse! Har ikke hatt blødninger selv, men kan tenke meg at det er en skremmende opplevelse. Hadde garantert tenkt det værste om det det hadde skjedd meg...

Lykke til videre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner kjempegodt at du er letta jeg hadde også fått tårer i øya av det .. jeg selv er 7uker i dag å er utrolig redd å nervøs for at det ikke skal gå bra ... hadde en sa i januar så jeg tør ikke være helt glad enda... vil gjerne være lykkelig men så klarer jeg ikke å være det .. off det er slitsomt . men håper det går bra med oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

Godtmå høre at det har gått bra til tross for blødninger.

 

Får jeg spørre om det var mye blødninger?

Det skjedde nemlig her at jeg blødde som mens i en hel uke. Skal på ul på tirsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det håper jeg også!

 

Det er vanskelig å tørre å slippe gleden løs når en har opplevd ting som rokker ved optimismen. Men heldigvis går det som regel bra etter en sa. Lykke til! :)

 

Vi får sende de små spirene våre mange gode lykketanker, og se ferm mot en lettere tilværelse når de første 12 ukene er passert :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har først hatt sporblødninger (bare svakt farget på dopapiret), og deretter to tilfeller med friskt blod. Den siste gangen kom det ganske mye, og jeg dro på legevakten. Da trodde jeg alt håp var ute, og var kjempe lei meg.Dagen etter var det minket, og var mest litt blod når jeg tørket meg.

 

Dette var på fredag. Tirsdag var til UL, og fikk se det bankende hjertet der inne :)

 

For å oppsummere: jeg har vel ikke blødd så mye, så lenge som deg, men det var såpass at jeg var sikker på at det var gått galt. Og jeg har hørt at kvinner kan blø ganske så mye uten at det trenger å være noe galt med fosteret. Gyn sa at det kan være blodkar som sprekker, ulike steder i underlivet, og at dette er noemalt for noen.

 

Jeg har hørt at man skal se etter koagler (blod som har klumpet seg), for det kan være et dårlig tegn (hvis de er store, i alle fall. Da skal man visst ta det med til legen).

 

Ønsker deg masse lykke til!!! Det kan helt sikkert gå bra :) Håper det er et bankende hjerte for deg å se, også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det :) Ja, det var ekstremt deilig å se det bankende hjertet! O Lykke!

 

Håper de fine spirene våre fortsetter å vokse seg friske og fine, alle sammen!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra iallfall.

Fikk positiv test 1 1/2 døgn etter blødninga starta.

Tok hcg mandag i forrige uke som viste 176. Fikk beskjed om at jeg hadde spontanabortert.

Jeg ville ikke tro på henne siden symptomatisk økte.

Denne mandagen viste det 3900 (eller 3009.. Usikker på hva Gyn sa,men det utvikla seg iallfall).

 

Er trøtt,kvalm,vondt i brysta og har mens murringer..

Vet ikke hvor langt jeg er på vei. Har tvillinger som er 3mnd i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra! Det er virkelig en god følelse å se at alt er bra der inne, spesielt når vi går og bekymrer oss sånn. La oss håpe at alle spirene her inne sitter som støpt framover :) Lykke til!

 

Endeligmintur81<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...