Anonym bruker Skrevet 14. september 2011 #3 Skrevet 14. september 2011 Selvfølgelig er det mange ting som er praktisk med tvillinger, men det er også veldig krevende og slitsomt med to babyer/småbarn samtidig. Det praktiske er jo at de er jevngamle og har hverandre som lekekamerater. De blir noenlunde like i utvikling, kan være med på de samme aktivitetene, se de samme filmene osv. Dere blir ferdig med bleieperioden, trassalderen osv på likt.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 Har ikke tvillinger selv, men 2 barn med 2 års mellomrom.. Jeg tipper at de første par åra m tvillinger er rimelig hektiske og ikke noe jeg selv ønsker meg akkurat...
Gjest Filifjonka Skrevet 14. september 2011 #5 Skrevet 14. september 2011 Praktisk? Det kommer jo an på hva du mener med praktisk. Tvillinger kan ikke arve hverken klær eller utstyr av hverandre, så der er det dobbelt kostnad. Tvillingvogner er ofte dyre. Tvillinger kan være gode venner og har alltid en jevnaldrende lekekamerat, men det finnes også tvillinger som konkurrerer om oppmerksomheten, om å være best, om det meste. Og krangler.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2011 #6 Skrevet 14. september 2011 Både fordeler og ulemper med det som med alt annet.. Har selv barn med 1,5 års mellomrom, mens jeg har ei venninne som har tvillinger, fordelen hos oss er at minste kan arve etter eldste, mens tvillingmammaen alltid må kjøpe to av alt.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2011 #7 Skrevet 14. september 2011 Praktisk hvis du kun får de to barna. Har du flere fra før eller får flere etterpå er det vel ikke akkurat så veldig praktisk.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2011 #8 Skrevet 14. september 2011 Jeg kan ikke si at ordet praktisk passer inn i noen sammenheng når man har tvillinger. Tvert i mot! Hilsen firebarnsmor med tvillinger.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2011 #9 Skrevet 14. september 2011 Fikk denne kommentaren av en mamma da jeg leverte mine tvillinger i bhg i går. Ble satt litt ut, ikke et ord jeg ville brukt. Har en fra før også. HI
Anonym bruker Skrevet 14. september 2011 #10 Skrevet 14. september 2011 Sa hun at det var praktisk for deg som har tvillinger?? hehe.. herregud! Hun er nok bare litt misunnelig, og fikk det ut litt feil:) Hver gang jeg er gravid så håper jeg liksom litt i mitt stille sinn at det er tvillinger. Og dette til tross for at jeg vet det er høyere risiko å være gravid med to osv, osv.. Og begge gangene jeg har født, så har en av de første tankene vært "jeg er så glad for at det bare er én!" hehe.. Nå er jeg fødeklar med tredjemann, og tror nok at den samme tanken kommer igjen. Selv om jeg denne gangen gjerne skulle hatt tvillinger siden jeg vil ha 4 barn mens mannen bare vil ha 3
Anonym bruker Skrevet 15. september 2011 #11 Skrevet 15. september 2011 Jeg synes det er veldig greit med tvillinger egentlig. Hadde to tette fra før, og siste svangerskap var ikke akkurat planlagt, men det har gått veldig greit. Tvillingene er nå litt over året, eldste er 4, mellomste er straks 3. Det er action her, men alle sammen har sto glede av hverandre. Og for vår del hadde vi jo utstyr fra de to eldste, så var ikke såå mye vi trengte. En annen ting med tvillinger er at du får to barn ut av ett svangerskap og en fødsel ikke en dans på roser å gå gravid med to, men jeg slapp unna de værste plagene da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå