Gå til innhold

Fikk du strekkmerker når du gikk med nummer to og ikke med nr en?


Novadona

Anbefalte innlegg

Jeg venter nr to nå, og har enda ikke fått noe. Er i uke 28, men forholdsvis stor. Starter å bli stramt nå på magan. Er forresten i gang med å smøre.

 

Når jeg gikk med nummer en i fjor, fikk jeg ingen på magen, bare noen par på brystene. jeg smurte eg to ganger om dagen med Wedela sin olje. Ikke vet jeg om den hjelper, men deilig å skjemme seg bort i alle fall med god lukt ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med første mann smørte jeg meg i den tro at det hjalp mot strekkmerkene. Fikk ingen den gang. Med nr 2 ble smøringen nokså sporadisk - ingen strekkmerker. Nå med nr tre hadde jeg planer om å smøre, men det har blitt med tanken. Er nå i uke 35, fortsatt ingen strekkmerker. Nå er ikke jeg spesielt stor da, men tror det har vell så mye med hudtype og hormonbalansen som med oljer eller kremer å gjøre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollmor og trollungene ♥

Fikk ingen strekkmerker med nr 1, og må innrømme at jeg kanskje smurte meg omkring fem ganger i hele svangerskapet. Glemte det rett og slett.

Har foreløpig ikke fått noen strekkmerker med nr 2, men de har litt tid igjen å komme på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk strekkmerker først etter fødselen nå med nr 2. Kunne ikke se noen ting under graviditeten.

Men heldigvis ikke så kraftige og de er mer eller mindre usynlige nå snart 5 mnd etter fødselen.

 

Er spent på hvordan det vil bli ved en evt 3. graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ingen med nr. 1 er 38 uker nå trur jeg og fortsatt ikke fått noen. Rart egentlig at noen får og noen får ingen ting. Søstern min fikk en del på magen, mamma fikk ingen. Men jeg har gått ned 30 kg noen år før jeg ble gravid, så jeg ser for meg at huden er ganske strechi (det så rart ut) :-D Drikker masse vann da.. Det har jeg hørt er bra.

Smørte med en fet krem første gang, nå smører jeg bare innimellom :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekkmerker er først og fremst genetisk. Får du det ikke første gang, er det lite trolig at du får det siden, om du lever som sist og ikke venter flerlinger.

Dog øker risikoen dersom du har mye underhudsfett før du blir gravid, og dersom du har for lite proteiner i kostholdet (påvist økning hos vegetarianere med skjevt/for proteinfattig kosthold).

 

Smøring hjelper ikke! :)

 

Ingen strekkmerker her, i uke 38/39 av 4. svangerskap. Min mor fikk heller aldri noen, ennå hun gikk opp 30 kg i sine svangerskap. Vi er begge meget slanke til vanlig, min mor var vegetarianer men med høyt innhold av fett/proteiner i kosten (frø og nøtter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...