Gå til innhold

Hjelp! Hvordan fortelle?


Silje + marsbaby

Anbefalte innlegg

Vi er nå 12+4 på vei, og er vel på tide å fortelle det til de kommende besteforeldrene osv. Men vi sliter med HVORDAN? Kan noen komme med noen gode tips? Vær så snill?

Vi er ganske unge, snart 21 og 22 år og det her var overhode ikke planlagt, og ganske redd for hvordan nyheten vil bli tatt imot.

 

Gode råd tas i mot med et stoort takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Vi har vist dem ul bildene (tok tidlig ul), så kommer resten av seg selv, lykke til;) håper du får mange forslag, syns også at det var litt "vanskeligt" å vite hvordan vi skulle si det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Var også på tidlig UL i uke 9, og har faktisk vurdert den ideen, men av en eller annen grunn blir det liksom ikke noe av. Vet ikke hvorfor. Kan være fordi vi er så sinnsykt nervøse når det kommer til stykket. Har ingen formening om hvordan de vil ta det i det hele tatt. Men håper det order seg :)

Godt å vite vi ikke er alene om å syns det er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være et triks å fortelle det rett etter de har spist. Folk tar ting roligere og bedre når de er mett. Og så kan du for eksempel si til din mor at hun skal bli bestemor. :) Mødre pleier jo å bli helt i hundre når de hører det. :)

Og så kan dere jo øve dere på å si det til noen andre dere kjenner først. Noen dere vet vil reagere positivt, eller det ikke er så nøye med hvordan de reagerer. Det kan være lettere når man har sagt det noen ganger på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i helgen fortalte jeg og min samboer de kommende besteforeldrene om nyheten. Vi hadde på forhånd bestilt en body fra nettet med en tekst der det sto: Kan dere passe denne for meg til jeg kommer ut av mammas mage i 2012?" Samt et bilde av en stork som kom flygende med en baby.

Valgte å bare skrive 2012 da man aldri er sikker på når barnet kommer :P

Vi pakket den fint inn, ba dem sette seg ned og åpne pakken sammen.

De ble utrolig fornøyde da - masse gledestårer og klemmer!

Selv er vi 22 og 23 år. Dette var planlagt, men ingen hadde anelse om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stilig! Vi kjøpte en body til vår datter hvor det sto "Tenk, jeg skal bli storesøster" (det fungerer sevsagt ikke for dere nå da...)

 

Uansett tenkte jeg bare å si at dere finner sikkert på en morsom måte å fortelle det på, men egentlig kommer det ikke til å spille noen rolle for de kommer til å bli overlykkelige, jeg kan ikke tenke meg de ikke vil like den nyheten. Kanskje de kommer med spørsmål om fremtiden og da er det bare å vise at dette har dere full oversikt over. Selv er vi delvis blitt "mast" på i forskjellige sammenhenger siden vi var 20 og vi flyttet sammen!

 

Jeg kan nevne en ide jeg hørte om hvor de i et familie selskap dekket på med kopper hvor det sto Bestemor, tante, osv til de kommende respektive. Skulle ønske jeg hadde lest om den ideen for et par år siden ;-)

 

Lykke til, det kommer til å gå bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får bruke den body-ideen neste gang ;)

Vi tok den feige løsningen og sendte melding med

"Gratulerer! Du har vunnet i kategorien årets mormor/bestemor 2012. Premien er desverre under produksjon, men det forventes at den er ferdig mot slutten av mars 2012.."

Mamma trodde det bare var tull med en gang, men ble overraska og syns det var koselig. puh!

Og svigermor hadde mistenkt det en stund allerede, så fikk bare beskjed om at det var på tide vi fortalte det ;)

Deilig å være ferdig med det, siden vi gruet oss så veldig. Men de tok det fint, og alt er bare bra :D

Gleder meg enda litt mer over graviditeten nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spurte om de hadde noe planer i mars (de pleier alltid å dra på ferie etter jul en gang) for da kom det nemlig et nytt familie medlem som hadde lyst å hils på de =) Tårene kom og det var kjempe glade =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...