Gå til innhold

Ååååå, jeg savner så veldig kjøttpålegg på skiva! Hva spiser dere andre gravide..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

blir bare dumt å beskylde meg for å rope i andre tråder når jeg vet med sikkerhet at jeg ikke har gjort det. dumt å tro at du kan vite hvem som er hvem som skriver på et anonymt forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En tosk blir veldig tydelig også der det er anonymt, man lærer seg å kjenne igjen visse ting og de aller fleste vet å ikke rope i debatter, når det så ropes gang på gang er det som regel en og samme person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig som feiler folk her inne?? Jeg skrev et innlegg her hvor jeg ganske enkelt spurte etter tips til pålegg på skiva mi, og får tilbake at jeg er HYSTERISK, DUM og lite smart? Altså, jeg ser jo her at flertallet mener at jordmora mi er helt på viddene, men å kalle meg DUM for at jeg tok i mot et tips fra henne om å holde meg borte fra kjøttpålegg er rett og slett stygt! Hva med å komme med saklige svar, og ikke svare meg som om jeg var mentalt tilbakestående?

 

Har forstått det at kokt pålegg kan spises, men ser det er flere i denne tråden som påstår at man kan spise salami og fårepølse også, så det er ikke alle råd man skal ta så veldig seriøst her inne!

 

Til dere som har klart å svare saklig på mitt HYSTERISKE innlegg, takk for svar!:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på:

 

http://www.matportalen.no/

 

Der finner du de oppdaterte kostrådene til gravide fra myndighetene. Som du selv sier, og som går tydelig fram av tråden her inne, det finnes mange forskjellige meninger blant lekfolk. Mange framstiller også sitt syn som den hele og fulle sannhet. Da er det vanskelig å skulle skille ut hva man skal tro på og hva som er direkte feil.

 

Sånn jeg har forstått rådene til folkehelsa, er det greit med kokt pålegg i nyåpnet pakning langt unna siste forbruksdag. Det kan være små mengder listeria i pakningene fra håndteringen av pålegget i fabrikken, og oppskjært pålegg har en stor overflate der bakteriene kan formere seg. Men med en fersk pakning som ikke har vært åpnet (og selvfølgelig riktig lagret) er risikoen nesten null. Spekemat er en annen sak, da både toxoplasmose og listeria kan finnes der. De anbefaler totalavhold fra dette. Det samme gjelder alle myke oster unntatt kremost og tubeost.

 

Men som sagt, gå til kilden!

 

PS: Jeg koser meg med brunost, gulost (velger noe annet en kjedelig norvegia), leverpostei, makrell i tomat, stabbur-laks med sitron og pepper, tubeost og kremost. Spiser også røykelaks, da det slik jeg leser rådene er OK så lenge det er langt unna holdbarhetsdato og har vært fryst. Er ikke blitt lei, men savner virkelig et større osteutvalg og fenalår. Men det er en kort stund av livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...