Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Holder på å se litt på ferie til neste år. er det noen som har erfaring med cruise f.eks i middelhavet? Hvilket selskap reiste dere med? Var dere med på noen utflukter? Pris? Var dere fornøyde? Er veldig interesser i å høre deres erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 ja, verdens beste ferie Reiste med NCL, en uke, kostet ca 20 000 for cruiset, da hadde vi et rom med balkong. (2 voksne, 1 barn under 2 år) vi brukte vel ca 15 000 i lommepenger og service avgift, da hadde vi en lang guidet tur, kjøpte div gaver, spiste på de restaurantene vi måtte betale på et par ganger og kjøpte tax free, spabehandlinger +++. anbefaler ikke å reise på cruise om man er på sparebluss.. jeg syns i alle fall at noe av det fine med cruise er at man kan skjemme seg selv litt bort.. servicen er helt fantastisk! Selve reisemåten er også helt fantastisk.. man våkner opp til en ny by/land hver dag, og har mulighet til å gå på guidet tur, eller bare vandre rundt på egenhånd og man sover fantastisk godt i den lille vuggingen! den ene utflukten vi var med på (roma, vatikanet og colosseum) var helt super. fantastisk guide og hele opplegget var veldig bra! Den var litt lang da, men man kan fint velge kortere turer:) Prisen for den turen var vel ca 2-3 000 kan jeg tenke meg.. uansett,.. jeg anbefaler virkelig cruise og vi skal reise igjen så fort vi får sjansen!! Neste gang skal jeg dog planlegge litt mer, og gjerne finne et bedre tilbud. Vi reiste gjennom startour og det er nok ikke det billigste.. men veldig lettvint måte å få alt på et sted
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Så bra å høre. Dette er noe vi virkelig vurderer. Man får jo se og oppleve en hel masse.Samtidig som man også kan slapppe av og nyte livet ser jeg for meg . Vi kommer nok ikke til å leve på noe sparebluss da nei. Men unne oss litt ekstra når vi først er på en sånn tur. var jo ikke så verst pris egentlig. Men blir sikkert dyrere for oss som skal ha med oss 3 barn/ungdommer.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 ja, det er ikke en billig ferie syns jeg, men jeg (vi) har aldri slappet så mye av og kost oss så mye på en ferie før.. Så her er mannen og jeg storfornøyd! Og barnet hadde det helt topp også, selv om vårt barn sikkert hadde kost seg uansett hvor i verden vi var så lenge vi var med han.. Men barn fra 4 og oppover tror jeg har det helt topp! Min mann og jeg har egentlig ganske forskjellige interesser, så det at han kunne vandre litt i land og utforske litt den ene dagen, mens jeg slappet av på båten var også veldig deilig. Men som regel ble jeg med i land jeg også
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 Ja yngstemann er 5 år når vi eventuelt reiser .Får vurdere det litt. Men frister absolutt! Var dere fornøyd med båten? Var det mye å gjøre for barn der?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #6 Skrevet 13. september 2011 I denne tråden finner dere svar på hvordan få et billig luksuscruise; http://www.barnimagen.com/forum/thread/143554621
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #7 Skrevet 13. september 2011 ja, veldig fornøyd med båten! vi reiste med norwegian epic, og den er ganske ny så alt var veldig fint og rent! lugaren var også helt topp, men var ikke stor.. så om dere er mange er det ofte lurere (og billigere) å ha en suite i stedet for 2 lugarer. sjekket ærlig talt ikke ut alt av aktivitetstilbud, men det var et svært svømmebasseng og sklier osv til barna, og så var det også en slik "barnehage" hvor barna lekte med hverandre (med voksne som aktiviserte og passet på), og en egen klubb for barn over 12 tror jeg.. tror dette kostet penger, men var ganske mange barn som var med på det. så også at en del barn var igjen i den "barnehagen" mens foreldrene var i land og på turer.. Ellers var enkelte kveldsshow etc tilpasset barna. (feks nickleoden show).
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #8 Skrevet 13. september 2011 takk for linken den skal jeg benytte med av til neste tur
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #9 Skrevet 13. september 2011 Velbekomme Er mine linker, så er det noe du mere du lurer på hva så bare spør, for det kan hende jeg vet svar på det også Ellers så lønner det seg å sette seg inn i de forskjellige cruiserederienes "tilbud" Et rederi som NCL har fine cruise. Men det du skal huske på der er at det rederiet "ikke liker" de som kun benytter seg av det som er inkludert i prisen! De foretrekker turister med åpne lommebøker som kun spiser i tilleggsrestaurantene, betaler overpriser på utfluktene og som gjerne er uvante cruiseturister. Costa cruise er den mest familievennlige med massevis av hyggelige italienske og tyske medpassasjerer og ansatte som virkelig duller med ungene, og som har spesialtilpassede barneklubber fra morgen til midnatt. Msc cruise er også for familier og for gamle, gamle tyskere. Celebrity er litt dyrere, har litt mere stil, like familievennlig, men passer best for unger som kan sitte rolig ved bordet Rccl passer for hele familien. American Holland er for hele familien, og er også med litt ekstra stil. Har du spart deg opp noen ekstra kroner og så skal kun ha en ferie i løpet av et par års tid, er det kun et rederi som gjelder, og det er http://disneycruise.disney.go.com/ Jepp, Disney har eget rederi med egne båter som tilbyr Mikke Mus, Minnie, Donald og alle andre omtrent 19 timer i døgnet. En opplevelse for livstid. Har vært der, sparte lenge, og nøt det Aida er også for barnefamilier. "Tyske" båter i mellomklassen. -------- Og ellers, så er det ikke bare hundrelapper, men tusenlapper og ofte titusenlapper å spare på å bestile cruise hvor du får spesialtilbud samt velger en innvendig lugar. Jeg personlig skjønner ikke hvorfor mange synes det er så topp med balkonger og ekstra plass. Jeg mener at hvis det er høydepunktet på turen, så har du valgt feil tur Jeg kan ikke komme på en eneste tur hvor jeg har vært lengre i lugaren enn tiden jeg har brukt på å sove og dusje og så ha med ut på noe gøy. Alle båter har et eller annet tilbud fra ca. kl. 6 om morgenen og frem til langt, langt over midtnatt...... Og ellers, hvis du virkelig vil spare penger så ikke bestill sightseeingturer via rederiet. De er 9 av 10 ganger overpriset. Meld deg heller inn i et nettforum hvor du kan møte dine medpassasjerer på forhånd og lag deres egne turer.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #10 Skrevet 13. september 2011 ja, kan være enig med det ang lugaren.. personlig syns jeg det var godt å ha litt plass siden vi hadde vogn med til 2 åringen, etc. Og så ble det også relativt rolige kvelder på oss siden han akkurat var for liten til å være med på alle barnetilbudene.. tusen takk for tipsene har lagret linkene og begynt å drømme om en ny tur!!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #11 Skrevet 13. september 2011 Og så ble det også relativt rolige kvelder på oss siden han akkurat var for liten til å være med på alle barnetilbudene.. -------- En del av rederiene tilbyr også barnepass på kveldstid, som f eks NCL Epic. Ellers så anbefaler jeg deg å bli medlem av http://cruiseforums.cruisecritic.com/ Her vil du finne info om alt om hvert eneste rederi og cruisebåt i hele verden. Her vil du også kunne finne "turvenner" på forhånd. Her vil du rett og slett finne alle oss cruisegale Hilsen "MSH from Norway
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå