esam Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Hvor lenge orket dere å jobbe fullt? Jeg jobber på småbarnsavdeling med en del fravær av personal.... begynner å bli litt sliten og lei kjenner jeg! UKE 21
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Jeg jobbet frem til 3 1/2 uke før termin med nr 2, nå med nr 3 går det fint enda hvertfall.. Jeg er endte 21 +3 eller 19 + 2, de er ikke helt sikker enda :/
Gurine og gulla Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Jeg ble sykemeldt 20% fra uke 18 av og 40%. Fra uke 24 tror jeg det var. Nå har jeg vert sykemeldt 100% de 3 siste ukene. Begynner på perm i morgen. Jeg hadde lav hb, så har vært veldig sliten hele veien. Og på slutten synes jeg det ble veldig tungt i tillegg. Føler at folk ser på meg som lat, men har ikke hatt noe overskudd i det hele tatt, da er det i grunn best å få litt pause. Bryr meg ikke om hva andre tenker lenger .
pippimor2 Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 jeg jobbet ikke fullt i det hele tatt i første svangerskapet. 40-50 % omtrent. Det var med småbarn. Nå jobber jeg med store og har heller ikke jobbet fullt i dette svangerskapet. Jobbet 80% frem til uke 21 ca. Nå er jeg i uke 30 og jobber 60%. Men kommer til og øke sjukmeldinga mi ganske snart. Evt aktiv sjukmelding. Det er lov og ta vare på seg selv og, husk det!!!
Miss 84 Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 Jeg jobbet 100% ut tiden. Jeg jobbet da på småbarnsavd. De jeg jobbet med måtte da ta mer av løfting osv. Jeg hadde ikke store problemer i svangerskapet. Når jeg ser tilbake på det "burde" jeg ikke ha jobbet så mye i starten da jeg var kvalm, så hadde jeg kanskje ikke gått ned så mye i vekt. Alle svangerskap er jo ulike, så man må jo se an sin situasjon.
dincene Skrevet 13. september 2011 #6 Skrevet 13. september 2011 Dei har sluttet med aktiv sykemelding desverre
tmr84 Skrevet 13. september 2011 #8 Skrevet 13. september 2011 første svangerskap jobbet jeg 50% fra jeg var litt over halveis. Men jobber du i kommunal eller privat? jeg jobber privat og vi er en IA bedrift, nå som jeg er 23+3 og sliter med bekkenet (det har ikke gått på plass etter første mann) så har de søkt om støtte til meg sånn at de kan legge til rette og jeg ikke må sykemelde meg. så frem til jeg skal ut i permisjon har jeg en person som går samme vakter som meg og hjelper meg med alt av tunge løft og påkledning. Jeg kan på dårlige dager komme senere eller gå tidligere eller bare gå å sette meg litt når jeg trenger det. Dette er virkelig hjelp for meg og da holder jeg sikkert til jeg skal ut i permisjon :0) Lykke til!
Major HotLips Houlihan Skrevet 13. september 2011 #9 Skrevet 13. september 2011 Jeg jobber på småbarnsavd og er i uke 24. Jeg er halvt sykemeldt pga bekkenløsning og barnehagen har fått tilretteleggingstilskudd(?) fra NAV som gjør at de har kunne ansette vikaren, som skal ha min stilling i permisjonstiden, allerede. Dermed er jeg på topp og gjør de jobbene jeg klarer, uten at det belaster de andre på avdelingen. Dette har gjort hverdagen mye mye lettere for meg og jeg er godt motivert til å jobbe så lenge jeg klarer. Må si jeg stortrives på jobb sånn som jeg har det nå Jobbet fullt til uke 20 omtrent.
Major HotLips Houlihan Skrevet 13. september 2011 #10 Skrevet 13. september 2011 Vi er også IA bedrift. 22:59
Gjest Skrevet 13. september 2011 #11 Skrevet 13. september 2011 Jeg var sykmeldt de første 14 ukene. Prøverør og utslitt: Etter det jobbet jeg 50% til et par uker før permisjon. Jobbet på småbarn. Mitt råd til deg er å lytte til kroppen din. Ikke press deg for mye. det får du ingenting igjen for. Vi er også IA bedrift.
dincene Skrevet 14. september 2011 #12 Skrevet 14. september 2011 Jeg spørte legen min før 2 uker siden om jeg kan få aktiv sykemelding isteden for 50% og da sa han at det er slutt på det siden juni 2011.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 14. september 2011 #13 Skrevet 14. september 2011 Med første var jeg sykmeldt hele svangerskapet Med andre gikk jeg over på svangerskapspenger fra uke 21....(bekkenløsning) Med siste nå er jeg sykmeldt 50% på andre uken, ble det i uke 26, nå er jeg i uke 28 og har to uker igjen med 50% sykmelding.. Etter det kommer jeg til å be om 100% pga at jeg ikke orker mer.. (det blir fra uke 30) Bare i dag hadde jeg mest lyst til å sette meg ned og grine fordi jeg fikk vondt bare av å vaske bordet etter lunsj..... Sliter nok som jeg gjør i dag, har kraftig bekkenløsning og i tillegg har ryggen begynt å krangle med meg.. Jeg er konstant sliten og trøtt og har vondt hver eneste dag...sover dårlig til tider. Jeg tenker at jeg skal tross alt ha litt overskudd igjen til ungene og mannen (han får ikke mye oppmerksomhet) og jeg skal orke å ha et liv i tillegg... Bare å dra på butikken er et ork i dag!!! Man må kjenne på smerter og energien selv, ingen kan det for deg og husk at man skal ha et liv både under og etter svangerskapet =) =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå