Gå til innhold

Hva gjør jeg nå? Ang NAV....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt denna mnd. Jeg skal søke om utdanningsstønad, men NAV roter, og jeg får forskjellig beskjed hver bidige gang jeg er innom å skal levere søknaden. Jeg har en SFO regning på 4500 kr som skal betales den 20 og det har jeg ikke penger til. Jeg jobber, men lønna dekker ikke alt desverre. Jeg er samboer, men nettopp registrert. Kan jeg spør om de kan betale den for meg? Og kommer de til å gjøre det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du søker utdanningsstønad så fyller du ut søknaden, legger ved bekreftelse på at du har kommet inn på skole og sender den til adressen som står på første side (til Oslo).

Stønad til barnetilsyn søker du på samme måte og legger ved SFO-regningen.

Det er veldig enkelt og er 1 mnd. behandlingstid fra de har mottatt søknaden.

Skrevet

nei regninga betaler de uansett ikke. Har du stønad til barnetilsyn?? er bare gjennom det du får dekning til regning.. du får høre med barnehage om du får utsette regninga litt, eller høre i banken om du kan få et lite lån..

Er det utdanningsstønad på AAP eller som enslig forsørger du skal søke??

Skrevet

Du sier du har fått samboer..kan du ikke få han til å betale den da?

Skrevet

For å gjøre en lang historie kort, så har jeg krangla med NAV i over en mnd pga utdanning, de gir meg feil beskjed, de godtar ikke dokumentene osv... Var der senest i går og i dag. I går fikk jeg beskjed om at jeg bare mangla et dokument, fikk fiksa det til i dag, men fikk ny beskjed om andre dokumenter. Er ikke lett når man får forskjellige beskjeder. Men uansett, så får jeg ikke betalt regninga!!!!!

Hi

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.... Er ikke hans ansvar.....

Skrevet

Du tar bare en utskift av tilbud omplass fra Samordna Opptak eller en kopi av betalt semesteravgift.

Var alt jeg trengte å legge ved. Søkte 4.august og fikk vedtaket i dag.

Skrevet

Strengt tatt er det heller ikke NAV sitt ansvar inntil du selv søker om stønad til barnetilsyn

Skrevet

Har fått ordna alt det der. Nå kom de med at de måtte ha lønnsslipp, eller bekreftelse på hvor mye jeg jobber i mnd, og timelønn. Det får jeg ikke ordna før på torsdag, kontor dama er ikke der før da. Men det var ikke det som var helt saken da..... Det var om det er noe håp om at NAV kan betale SFO for meg.......

Skrevet

Jeg har søkt men har ikke fått det enda....

Skrevet

Har du krav på sosialhjelp så gjør de kanskje det. Men etter det jeg kan se, oppfyller du ikke andre krav her. Så da bør du kanskje betale selv!!

Skrevet

Du har tydeligvis satt deg i en situasjon du ikke kan takle. Og som voksent menneske burde du ha lært på det. Så det er nok dessverre bare å betale for tjenester du har mottatt, hvis du ikke har råd, får barna dine slutte på sfo.

Skrevet

Du kan kontakte kommunen og be om utsettelse på regningen. Så lenge du har samboer og om deres felles inntekt er god nok så vil du ikke få sosialstønad. NAV vil heller ikke betale regningen så lenge du ikke selv har klart å søke på det du i utgangspunktet har krav på.

Skrevet

Noen av dere klarer tydeligvis ikke å se hva jeg har skrevet..... Jeg HAR søkt, men jeg HAR ikke fått det enda, og aner ikke hvor lang tid det tar før jeg får det heller. Jeg jobber, men bare deltid, og lønna, det lille jeg får der kommer ikke før siste virkedag i mnd. Jg har kjøpt mat, så vi klarer oss frem til da, OG jeg har ikke brukt pengene unødvendig. Er ikke min feil at NAV bruker lang tid på behandling. Dessuten fikk jeg en rest plass på skolen, så utdanningsstønad kunne jeg ikke søkt på før skolestart uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...