Gå til innhold

Aapning.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Leser i en del innlegg ( ogsaa en del gamle innlegg) at mange vet at de har fek 1cm aapning i uke 37 osv. Lurer derfor paa om det er vanlig at jordmor eller lege sjekker dette i slutten av svangerskapet? Eller hvordan man finner det ut.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er mitt tredje barn og har aldri blitt skjekket for åpning før selve fødselen har vært i gang. gikk over med de to første. Har noen uker igjen i dette svangerskapet, men tipper at det ikke blir sjekket for åpning denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter mitt 4. Aldri strippet eller sjekket for åpning eller lignende. Aldri vært et tema heller, og det er helt greit for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte jordmor om dette da jeg har mye vonde kynnere, og slimproppen har gått. De gjør det ikke før uke 36, men da var jeg 36+5, og hadde 1 cm åpning og var moden. Så her går vi og venter spent =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er sikkert forskjellig fra lege til lege. Min lege skjekker det hver gang. Er i uke 38 nå (1cm åpning) og han skjekket meg sist jeg var der også i uke 36 (ingen åpning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg e 38+6 i dag og går på sykehuset til gynekolog på svangerskapskontroll. eg hadd og lest det flere plasser der de ha blitt sjekka for åpning. sist eg va på kontroll så spurt eg ho gynekologen om ho kom tel å sjekk det og de sa ho at ho kunn gjør, fikk da konstantert at eg hadd 1 cm åpning. trur ikke ho hadd komme til å sjekka det viss eg ikke hadd spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...