Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Er det mulig at menn kan få svangerskapspsykose?? Lurer på om mannen min har fått noe slikt..ellers så har han bare en voldsom panikk. Han har rett og slett ikke bakkekontakt lenger. Han tror konstant at jeg er utro med alle rundt meg omtrent (jeg er høygravid...).. Er mange andre ting og, vet at han freaker helt ut for å bli far nå og han er ikke noe snill lenger. Har blant annet blitt voldelig.. Jeg har kasta han ut, men han skjønner ikke at han er årsaken. Han tror virkelig at det er jeg som er problemet, som den "hora" jeg er... Altså, han har null kontakt med virkeligheten... Kan jo ikke være med han som ting er nå, men er dette noe som han kan få hjelp for tror dere? Han har ikke vært slik før..
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Sørgelig nok lurer jeg på om han er utlending?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Svangerskapspsykose er det nok ikke, da det har en sammenheng med svangerskapshormoner etc. Men stress og endring i livssituasjon kan jo i seg selv gi en psykose eller en psykoselignende tilstand, hvis personen det gjelder er sårbar for slikt. Har han noen psykiske lidelser fra tidligere?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 Takk for svar. Nei, han har ingen psykiske lidelser fra tidligere, men en ganske traumatisk barndom. Har aldri sett disse sidene ved han før jeg ble gravid og lurer på om han viser sitt sanne jeg eller om han har fått en eller annen form for reaksjon. Han virker rett og slett ikke frisk.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå