Anonym bruker Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Jeg er student og går på os. Jeg har hørt at noen får lån/stipend fra lånekassa i tillegg til os. Men jeg har også hørt at det ikke skal gå.. Er det noen som vet hvordan dette egentlig fungerer? Jeg trenger jo ikke ta opp studielån, men om stipendet kommer i tillegg til os, hadde jo det vært ganske greit..
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Jeg har os og stipend og lån. snakket med nav om dette og det sa de ikke var noe problem.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Sånn som jeg har forstått det, kan du få stipend/lån i tilegg til os, men en del av stipendet vil bli omgjort til lån, fordi os blir sett på som inntekt.
lavendelblomst Skrevet 15. september 2011 #4 Skrevet 15. september 2011 Dette er nok riktig. Det var det jeg fikk beskjed om ifra lånekassen.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2011 #5 Skrevet 16. september 2011 Stipend-delen blir mindre, fordi du har OS. Og lånedelen blir større. Det er det eneste som skjer. OS blir ikke påvirket av stipend og lån. MEN om du mottar bostøtte med dagens inntekt som grunnlag, så vil også stipend og lån bli regnet som inntekt.