Gå til innhold

Dere som har hatt dåp :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noe gode tips til hva man kan lage til mat? Vi har litt stramt budsjett siden vi har så stor familie.. mange gjester = mange munner å mette ;)

Og vet dere om noe nettsider som har litt artige dåps tekster? Til invitasjonene,tenkte jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bestillte kinesisk:) Hentet det etter kirken, tok det med hjem og så spist vi med en gang. La maten over i serveringsboller så det så pent ut, og så satt jeg maten det enda ikke var plass til på serveringsbrett/boller inn i ovnen på 50 grader. Fungerte genialt! Vi bestille 2 forskjellige retter med en vårrull til hver. 1300 kr for 12 porsjoner med vårruller. Synes det var billig jeg! Der vi bestillte (i kristiansand) så fikk man rabatt jo mer man bestillte. Jeg burde også hatt flere vårruller så jeg, de gikk nedpå hos barna for å si det mildt! vi bestillte to ulike retter. Man fikk det i store beholdere, ikke en og en porsjon. En beholder med all risen, og en beholder for resten. (2 beholdere hos oss, siden vi hadde 2 ulike retter) Jeg fikk mange tilbakemeldinger på dette, og folk var kjempe fornøyde! Alle likte maten, og alle var bestemte på at dette skulle de også gjøre ved neste passendes anledning:) Til keffien fikk jeg ulike folk til å bake, og så bestillte jeg en bløtekake på dagligvarebutikken som har bakeri.

Lykke til:)

Skrevet

og forøvrig, jeg kjenner ingen i "real life" som sender invitasjoner og har bordkort o.l. til dåp. Bare her inne man leser om det, iallefall slik jeg har opplevd det. Det er til konfermasjoner og bryllup det. Og i tillegg, penger og tid spart med tanke på dåpen:)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Hadde litt sånn koldtbord vi da..

Lagde en pai/quiche i langpanna, billig og enkelt.

Eggerøre + laks

2 store boller med kyllingsalat

så tok min pappa med seg to stk indrefileter

focaccia + aioli

Alt dette er relativt billig og super enkelt :)

Jeg lagde muffins det er også billig og enkelt. Mamma kjøpte en bløtkake, mormoren min en kransekake og min farmor bakte en kake..

Ble en super hyggelig og billig dåp som passet mitt alenemor budsjett perfekt =)

God dåp lykke til! Kan desverre ikke hjelpe deg med tekster..

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Er det ikke vanlig å sende invitasjoner? Hva gjør man da ringer?

Jeg sendte ut invitasjoner og hadde bordkort. Trodde det var normalt jeg i min krets er det det.

Skrevet

Vi hadde både invitasjoner og bordkort vi... Hadde ingen artie tekster i da, bare helt enkel invitasjon. Men laget de selv da, men bilder av dåpsbarnet på.

Hadde også stramt budsjett, så vi hadde gryterett. Svigers laget den med kjøtt fra egen gård, så lager vi potetstappe og salat til. Billig og godt:)

Skrevet

vi sendte invitasjoner og hadde bordkort.. Lagde invitasjoner og bordkort selv på dataen med bilder av barnet...

Vi var 22 stk, og lagde koldtbord selv.

Vi hadde:

potetsalat, eggerøre, vanlig salat, hjemmelagde kyllingkarbonader, stekt kyllingfilet, roastbeef, røkt laks og et spekefat: spekeskinke, svartpølse og rødvinspølse. Til dessert så hadde vi is og frisk bær ( var jo i juni, så var lettere å få tak i bær da).

Vi planlagte bra og kjøpe mat på tilbud, og over lenger tid. Husker ikke helt hvor dyrt det ble, men det var overkommelig.. Vi bestilte dåpskake, og 4 venner/familiemedlemer lagde hver sin kake. :)

Vi hadde også stramt budsjett, og det klarte vi å holde. ( men jeg brukte desverre litt for mye penger på pynt til langbordet.). Vi hadde dåpen hjemme, så slapp å leie lokalet. Hadde et langbord på 8 m på stua. :)

Skrevet

Vi har sendt ut invitasjoner og skal ha bordkort. Syns dåpen er noe som skal feires litt høytidelig og da skal d etter min oppfatning sendes ut invitasjoner, selv om d bare er familie. Det samme gjelder bordkort. Men d er min meninga da, og jeg kjenner flere som ikke bruker bordkort. Men i min familie med skilte foreldre osv...syns jeg d er greit å bruke bordkort.

Skrevet

Jeg er fra Trondheim (men bor i Rogaland) så for å få et trøndersk innslag har vi valgt å ha sodd. Mange her sør som ler av meg når jeg sier d, men i trøndelag er sodd et skikkelig festmåltid. ikke er d så alt for dyrt heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...