ToneC Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Trodde det bare var tran/d-vit man skulle gi.. Nå leser jeg i en bok av en ekspert på barnehelse(Saugstad) at man skal gi c-vit tilskudd.. Holder det evt om jeg tar det, for det gjør jeg.
Lene~mor til tre Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 hmm jeg aner ikke men har aldri hørt om noen som har gitt babyene sine c vitamin tilskudd... det finnes vel ikke i flytende form? eller ? hehe... I ammeboken står det at babyen for dekket c vitamin behovet sitt ved at moren f.eks spiser en appelsin
zassy☆ Skrevet 12. september 2011 #4 Skrevet 12. september 2011 Vi gir sånn multivitamin (biovit-lignende) men vår baby er prematur så tror det bare er derfor vi fikk beskjed om det. Ga det til henne fra fødsel og skal gi frem til 1 år. Gir også tran og skal gi jerntilskudd fra 6 uker, tror det også er pga prematur.
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 Om du ammer og spiser sunt selv skal ikke det vaere noedvendig, vil jeg tro. Det gaar i melka, noe D-vit. ikke gjoer. Det er naa det jeg har faatt forklart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå