Gå til innhold

Bestilte navnelapper fra navnelapper.no , men

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg får det ikke til!!

Jeg gjør akkurat som det står på bruksanvisningen, men syns det var veldig tungvindt og når jeg først er ferdig så henger ikke lappene ordentlig på engang.

Hvis det er noen her som har fått de til, vil dere skrive en detaljert bruksanvisning til meg ?

Tuuuusen takk :)

Signerer med anonym jeg, siden jeg syns det er litt flaut å ikke få det til! Har jo lest så masse her inne på om dere syns de lappene er så gode!;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig tungvindt?

Legge lappen på plagget, papir på og stryk i 5 sek??

Har du for lite varme på strykehjernet kanskje?

Har du damphjern må du bruke midten av strykehjernet og ikke der dampen kommer ut.

Kanskje du har fått et dårlig parti...

Vi har disse lappene og det funker på ull, fleece, regntøy osv

Kun jeans de ikke vil sitte på så da fester jeg de på vaskelappen

Skrevet

Jeg delte den papirlappen som du har over lappen i to så lappene får hvile litt før jeg fjerner dem etter stryking. Ellers opplevde jeg at det ble dratt av.

Det er viktig med nok varme og pass på at du bruker riktige lapper. Ikke klistrelappene.

Det går jo kanskje an å ringe navnelapper.no og spørre hvis det fortsatt ikke går.

Skrevet

Bare så jeg har forstått det riktig:

Først tar man av den hvite lappen der hvor navnet til ungen står og klistrer den på klesplagget. Deretter klipper man av litt av det blanke underlaget som lappen stod på i utgangspunktet, legger den OVER den hvite lappen med navnet på som er festet på klesplagget, og så stryker man?

Slik har jeg gjort det, men det funker ikke. Gjør jeg noe feil?

Har ikke prøvd å stryke med midten av jernet, det skal jeg prøve.

Skal også prøve å la den lappen som man har over, hvile litt før jeg drar den av.

Takk for tips!

hi9

Skrevet

Sånn jeg gjør det:

Tar av en merkelapp/navnelapp fra den gjennomsiktige plasten, legger på tøyet jeg skal merke. Tar silikonpapiret som følger med og legger over merkelappen og stryker i ca 5 sek med full varme. Dersom silikonpapiret henger litt fast i merkelappen trykker jeg bare litt på silikonpapiret der den ene enden av merkelappen er, så løsner papiret med en gang.

Har aldri klippet av noe som helst;)

Har heller aldri hatt problemer med at disse merkelappene ramler av eller ikke sitter fast...

Skrevet

du skal ikke bruke papiret lappen satt på

du skal bruke matpapiret som fulgte med i pakken som strykepapir

tror feilen er funnet :)

Skrevet

Aha!! Da er feilen funnet!:)

Tusen takk jenter, da prøver jeg igjen, med det rette strykepapiret hehe :)

hi

Skrevet

ÅÅÅÅHR.... har selvfølgelig klart å kaste de silikonlappene jeg da.. hva gjør jeg nå da ? Får man kjøpt sånt en plass? Og hva heter de, bare silikonpapir?

hi

Skrevet

Du kan bruke vanlig bakepapir eller matpapir

Skrevet

Men det er jo ikke silikon i bakepapir ol. Trodde meningen med silikonpapir var at da klistres det litt silikon på merkelappen, slik at den sitter bedre fast ?

hi

Skrevet

lappene klistrer seg nok fast allikevel skal du se.

det er jo lappene som smelter inni tøyet, ikke lappen du stryker det på med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...