Gå til innhold

trener dere og hva slags trening driver dere med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter første kontroll sa legen til meg at jeg ikke burde holde på med aktiviteter som kunne fremprovosere abort, og nevte da at jeg ikke burde jogge...? har dere hørt noe om dette? var 8 uker da jeg var til kontroll og er 10+5 i dag...

hva slags trening driver dere med for og holde dere i form?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge man ikke har et risikosvangerskap vil jeg påstå at det å ikke kunne jogge som bare tull.

Jeg er 11+6 idag og har hele svangerskapet trent spinning og zumba.(nå trente jeg en del før da, ca 5 dager i uka). Trener 2-3 dager i uka nå!:)

På Zumba-timene er det en del hopp og bevegelse. Jeg bare hopper litt mindre enn normalt. Dette er fordi jeg ikke føler meg helt komfortabel med å hoppe. Men det er ikke farlig.

De som har greie på trening sier jo at all trening i svangerskapet er fint. Men at man på slutten skal være forsiktig med enkelte ting. Og man skal som hovedregel unngå kampsport, ballsport og kontaktsport. Og ekstremsport;)

Men så lenge du er frisk og rask så ser jeg ingen grunn til å ikke kunne ta seg en løpetur:)

(om man ikke har trent før, begynn forsiktig og øk gradevis. Ikke overdriv i starten:))

Lykke til med treningen:)

Skrevet

tusen takk:) er ikke så displinert og har bare perioder hvor jeg er flink til og trene og perioder hvor jeg ikke er flink, men har hatt veldig lyst til og ta meg en joggetur i det siste, ettersom jeg blir sittende mye på rompa om dagen *flau*

Så da tror jeg faktisk jeg skal prøve meg en liten tur og se hvordan det føles..:) blir det ubehagelig så får jeg heller se det litt ann;)

Skrevet

Ja det er bare å lytte til kroppen sin :-) det er det viktigste:):)

God tur!

Skrevet

Jogg ivei! Helt supert at du har lyst, for man føler seg så mye bedre av det! Svangerskapsplagene mine ble bedre av det også. I forrige svangerskap jogget jeg til ca halvveis i svangerskapet, da ble det ubehagelig pga magen. Trente spinning og gikk på ski ellers. For øyeblikket trener jeg ishockey, men tror ikke jeg skal gjøre det så veldig lenge...Er akkurat begynt på 2. trimester.

Skrevet

jeg er gravid i uke 12+3 men er livredd for at det skal skje noe med babyen, jeg har kjempe lyst til å trene siden jeg alltid har trent, men jeg tør bare ikke. så jeg holder meg unna alt som har med trening å gjøre, men det er vel kanskje bare jeg som er hysterisk :P hehe

Skrevet

ja, ! skjønner hvordan du føler det! er så redd for at det skal skje noe, men jeg har egentlig følt meg helt fin frem til nå.. ingen blødninger og ingen kvalme (bank i bordet) har bare hatt en del murringer:) kanskje noen gå turer er noe for deg? har gått litt selv, og satt ned tempo når jeg har kjent at det har blitt litt mye:) startet lett og gikk korte avstander i stedet for og kjøre og det har vært veldig deilig og føltes veldig trygt. :) få deg en tur venn;) det hjelper kanskje litt:)

Skrevet

Jentaidrammen:

Bor du i Drammen nå? er fra Drammen selv og bor i Nedre Eiker:)

Tren! det er IKKE farlig! er verre å bare sitte på rompa ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...