Ingunn89 Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Nå er det sikkert mange av dere som tenker - herlighet, du er 22 år og burde heller vært ute på byen, "leve livet" osv, men det er altså ikke deres mening om min alder i forhold til å få barn jeg lurer på Vi er begge 22 år og har prøvd i 4 mnd nå å få barn. Jeg vet at derre ikke er spesiellt lenge, men med tanke på hvor unge vi er og at samboeren min har fått beskjed av legen at han har meget god kvalitet på sæden synes jeg det er rart at vi ikke får det til. Jeg har vært gravid før (flere år siden og ikke planlagt) men spontanaborterte. Sluttet med p pillene for 4 mnd siden og har da gått på de mer eller mindre sammenhengende siden jeg var 16 år. Kan det hende p pillene "henger igjen" på en måte?
Fruen87 Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 4 måneder prøvere vi også, jeg er 24, gikk på pillen 10 år. det henger igjen ja. tar 3-6 måneder å få kroppen i gang igjen etter pillebruk. jeg fikk min el i 3 måneden, og nå fant jeg ut at jeg har for kort lutealfase, tiden fra el til mens, så nå bruker jeg urter for å få orden på dette:)
Frkena Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Kan ta tid før hormonene er på plass etter bruk av p-pillere. Det er helt vanlig å bruke 4 mnd til 1 år på å bli gravid. Og innen 1-1/2 år er 95% av alle som prøver blitt gravid. Så sjansen for å lykkes på den gode gammeldagse måten er absolutt på din side:) Lykke til
Lykke X 4 Skrevet 12. september 2011 #4 Skrevet 12. september 2011 Drister meg på å kommentere din alder, og gjør det fordi det jeg har å si kanskje ikke er det du forventer Blir så glad når jeg leser om at mennesker ønsker å bli gravid tidlig i 20 årene, når de er på sitt mest fruktbare. Det er kjempebra!!! Det som også er bra er at du som 22 åring har mange år å prøve på. Å ha prøvd i 4 måneder er ikke lenge, svært mange må belage seg på å måtte "prøve" så lenge og gjerne lenger før det klaffer, det er helt normalt. Ble mamma som 20 åring og det kan anbefales å bli mamma i begynnelsen av 20 årene Nå nærmer jeg meg 33 og håper det snart blir barn nummer 4 på oss. Det kan også anbefales Masse lykke til!! Klem
<3 drømmer <3 + <3 spire <3 Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 ikke det at alderen spiller inn, folk får barn i alle aldere men p piller kan klusse til syklussen. Å selv om samboeren din har bra svømmere så er det jo bare 1 gang i mnd det skal klaffe lykke til min samboer har også bra svømmere og jeg fine egg, vi begynner på våres 14pp i dag,så du må nok smøre deg med tålmodighet
♥Snart min tur?♥ Skrevet 12. september 2011 #6 Skrevet 12. september 2011 Jaja... Leste overskriften din og tenkte; Å, noen i samme "båt" som meg selv, men så leste jeg innlegget ditt og fant ut at det ikke stemte! Jeg har prøvd i 1 år nå, uten resultat... Skal til gyn. for å sjekke at alt er som det skal... 4 mnd. er ingenting! Vent 1 år, før du klager... Lykke til!
TurboJenny87 Skrevet 12. september 2011 #7 Skrevet 12. september 2011 Syns heller ikke at 4 mnd er noe å klage over. Kun 60% blir gravid i løpet av 6 mnd. Jeg går nå inn i min 15.måned, er 23 år. Har du forresten regelmessig sykluss? Det tar tid før kroppen stabiliserer seg etter pilleslutt. Lykke til:-)
Mamma med spire Skrevet 12. september 2011 #8 Skrevet 12. september 2011 Signerer "snart min tur?". Har også prøvd ett år, men har en lege som ikke vil undersøke om det er noe galt før jeg har prøvd mellom 6-12 mndr lenger, så 4 mndr er ingenting. Kroppen bruker også tid på å stabilisere seg etter p-pilleslutt. Får håpe det klaffer for oss alle snart:)
*lille blomst* Skrevet 12. september 2011 #9 Skrevet 12. september 2011 en liten hilsen fra ei som har erfaring med at p-piller og hormoner klusser alt til og gir kroppen problemer i lang tid i etterkant av p-pilleslutt... Jeg har selv erfart at hormoner påvirker kroppen i mange år etterpå. kan anbefale homeopati og/eller akupunktur. Det siste prøver jeg nå for å "fikse" kroppen etter over ett år som prøver og en ma og en sa i løpet av 2011. Ta tiden til hjelp, tenk på andre ting og kos deg med kjæresten og gjør ting for kroppen din som er sunt. Sunn kost, trening, forsiktighet med røyk og alkohol så tenker jeg spiren sitter etterhvert. Evn prøve de andre tingene jeg skrev i første innlegg.
Ønskergjernesnart Skrevet 14. september 2011 #10 Skrevet 14. september 2011 Kjære deg... Tror du har misforstått litt her... 4 mnd som prøver er ikke å slite,altså!! Jeg har prøvd 4 år jeg,og jeg sliter... Du vet det er normalt å være prøver i 1 år? Så 4 mnd er bare barnemat,unnskyld meg som sier dette... Du er 22 år,og du kan trygt prøve en lang stund til,uten at det skal være noe galt med deg... Samboeren min har også god kvalitet på svømmerne sine,og jeg har eggløsning,men likevel sliter vi... Jeg er 26,og jeg føler jeg stresser litt... Men du bør slappe av og fortsette som prøver,men ikke kall deg sliter her inne,flere som reagerte på det... Men du blir nok gravid snart Lykke til!!
VinterSol+2 Skrevet 14. september 2011 #11 Skrevet 14. september 2011 husk at de aller fleste bare kan bli gravide et par dager i hver syklus! derfor man kan bruke pearly og lady comp og sånn som prevansjon. prøv å kartlegge syklusen din litt. så finner dere antagelig ut av det! (og ja, som alle over sier, ppiller og denslags klusser med kroppen. det sagt har jeg blitt gravid umiddelbart etter phormonslutt selv, tre ganger. første uka. så det er veldig stor forskjell på folk, -for oss som har rask eggløsning kan det faktisk være andre problemer å forholde seg til..som at livmor faktisk ikke er helt klar, feks...) lykke til, dette ordner seg. det er veldig kjedelig å bli skuffet måned etter måned, -men prøv å belage deg på noen måneder til så du ikke blir så skuffet.. hilsen ei som giftet seg som 21åring, fikk første barn som 23åring og deretter har født tre ganger... og prøver igjen.. 27 år gammel
Lotta2010x2012 Skrevet 17. september 2011 #12 Skrevet 17. september 2011 4 måneder og sliter var litt drøy vel.. Tror du må smøre deg med tålmodighet, for dette kan ta tid enda alt er i skjønneste orden.. Er 23 og brukte et år på første mann som nå er 11 måneder:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå